V hlavním městě nyní jezdí více než dvě desítky linek označených písmenem S a denně vlaky v rámci pražské integrované dopravy přepraví více než 117 tisíc cestujících.
Zcela novou podle dokumentu, který v úterý radní schválili, může být linka S71. Ta by jezdila ze Smíchovského nádraží přes Vršovice na Zahradní Město, dále do stanice Depo Hostivař s konečnou v Běchovicích.
Prahu láká dražší varianta. Metro D bude bez řidiče a se stěnou proti sebevrahům |
Druhou novou trasou je podle plánů S72. Ta by vyjížděla z Radotína přes Krč by pokračovala na Zahradní Město a skrze Hostivař a Libeň do Vysočan.
Kromě zcela nových linek je v plánu prodloužení některých stávajících tras. To se týká třeba linek S6 a S65, které by nekončily na Smíchově, ale až na Hlavním nádraží. Nebo linky S49, která by jela z Roztok u Prahy až do Hostivaře.
Prodloužení je nyní možné pouze o víkendu, ve všední dny mu brání nedostatečná kapacita křížení tratí ve stanici Praha-Libeň.
Pro vznik nových linek a jejich využití je podle materiálu klíčové zřízení dalších železničních zastávek ve vhodných lokalitách, především v místech potenciálních přestupních uzlů. Již v minulosti se objevily úvahy o zastávkách na Výtoni v Podskalí, v Edenu nebo na Zahradním Městě.