Naposledy v polovině loňského roku ukončil řízení z roku 2013 za zhruba 400 milionů korun. V nové soutěži plánoval upravit parametry zakázky. Občanská sdružení totiž dlouhodobě tvrdí, že zakázka byla původně připravena tak, aby ji získala jedna konkrétní firma. Dopravní podnik to ale popírá.
V aktuální zakázce hledá dopravní podnik bezpečnostní agenturu, která bude hlídat všechny stanice a objekty, které náleží k metru. Starat se bude i o sídlo dopravního podniku, centrální dispečink, dílny v Malešicích a sklady. Vítěz musí navíc zajistit výjezdovou skupinu, která bude schopna zasáhnout v jakémkoli objektu, který podniku patří, vyplývá ze zadávací dokumentace.
Výběrové řízení na ostrahu majetku zrušilo vedení podniku už v roce 2012. Podmínky následujícího výběrového řízení z roku 2013 zpochybnilo občanské sdružení Kverulant, podle něhož se mohl přihlásit jen držitel přesně specifikovaného certifikátu na vysílačky.
Praha hledá firmu, která ‚nakreslí‘ metro D. Nabízí téměř půl miliardy |
Také organizace Acta non verba už dřív upozornila, že podmínky soutěže jsou „šité na míru“ jedné firmě. Prý šlo o společnost KonekTel. Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl se proti tomu ohradil. „Průběh zadávání byl plně transparentní a souladný se zákonem o veřejných zakázkách,“ řekl už dřív Štábl.
Dopravní podnik se roky vypořádává s podezřelými a nevýhodnými smlouvami z minulosti. Finančně jej tíží některé nevypověditelné smlouvy, třeba na nákup nízkopodlažních tramvají za miliardy.