„Lokality byly vybrány na základě zkušeností řidičů dopravního podniku i soukromých dopravců a zjišťováním Ropidu. Není to účelnost sama pro sebe,“ řekl Dolínek.
Město má vytipovánu devítku nejproblematičtějších míst. Mezi nimi jsou například v Praze 6 Svatovítská ulice, Jugoslávských partyzánů nebo křižovatka Vypich. Tady dopravu zhoršilo loňské zprovoznění tunelu Blanka. V ulici Jugoslávských partyzánů by měl být nový vyhrazený pruh, ve Svatovítské by měly mít autobusy povolen vjezd na tramvajové koleje a na Vypichu by mělo dojít k úpravě semaforů.
První pruh kvůli Blance. Autobusy vyjedou na 'Barranďák' pětkrát rychleji |
Problémy má s plynulostí Praha také na Karlově náměstí v Praze 2, kde budou upraveny semafory, stejně jako na křižovatce Chodovské a U Plynárny v Michli. Nový jízdní pruh bude obousměrně také na Průmyslové a na sjezdu z Barrandovského mostu do Modřanské.
Podle Šubrta prospějí preferenční opatření nejen provozu, ale přinesou také úspory. „Zvýší-li se plynulost dopravy, tak můžeme uspořit počty vozů na lince, pohonné hmoty nebo elektřinu. Uspořené prostředky pak můžeme použít na rozvoj MHD ve vybraných lokalitách,“ řekl.
V loňském roce vznikly pruhy pro autobusy například na Evropské, a to v součtu na 1650 metrech. Cesta vozů se tudy zrychlila o tři až pět minut. Nový pruh pro autobusy vznikl loni v listopadu i na Strakonické, kde cestujícím zkrátil cestu o čtyři až šest minut. Pruh pro autobusy měří 890 metrů.
V Praze je téměř 27 kilometrů pruhů pro autobusy, na 11 kilometrech mohou jezdit po tramvajových kolejích. Na 189 křižovatkách platí preference MHD a na 200 křižovatkách semafor pozná přijíždějící autobus. V případě tramvají platí přednost MHD na 189 semaforech.