Dráhy potřebují třísystémové stroje pro rychlost až 200 kilometrů v hodině, aby mohly plnit smlouvu s německými drahami Deutsche Bahn. Deníku E15 to potvrdil mluvčí ČD Radek Joklík.
Německý dopravce zaštítěný sankční hrozbou tlačí na to, aby hamburské expresy jezdily už od prosince bez přepřahání.
Mašině od Škody chybí razítko. České dráhy musí stále přepřahat v Drážďanech |
V úvahu tak připadá především pronájem strojů Siemens Vectron, které mohou jezdit v Evropě bez omezení. Požadavky by zřejmě splnily i starší lokomotivy Taurus, taktéž od Siemensu.
Pronájmem mimo jiné řeší potíže, které vznikly spoluprací se Škodou Transportation. Vlaky do Hamburku měla tahat nová plzeňská lokomotiva 109E, kvůli které dráhy už loni prohrály se Škodou miliardovou arbitráž. Stroj ale navíc dodnes nemůže v Německu jezdit rychlostí 200 kilometrů v hodině, nýbrž pouze 120 kilometrů v hodině.