Lidovky.cz

Praha se chystá blýsknout novými vlaky. Bude na ně chtít skoro 10 miliard

Ekonomika

  9:35
PRAHA - Praha zamýšlí zmodernizovat vlaky, které jezdí v rámci Pražské integrované dopravy. Na modernizaci bude město žádat z evropských fondů asi 9,6 miliardy korun. Vyplývá to z materiálu, který schválili pražští radní.

Příměstská jednotka City Elefant. foto: České dráhy

Na některých projektech bude Praha spolupracovat se Středočeským krajem. První žádosti by město mělo odeslat EU ještě letos.

V první fázi jsou plánovány tři projekty v souhrnné výši asi 4,6 miliardy. Prvním je pořízení sedmivozových vlaků na trasu S9 z Benešova přes Prahu do Milovic. V druhé fázi to je nákup dvouvozových motoráků na trasu z Prahy přes Rudnou u Prahy do Berouna. Žádost o peníze z evropských fondů by měla být podána letos.

Razie z Bruselu mířila do Českých drah. Vadily obchody s vagony

Třetím projektem je nákup motoráků pro linku S34, která jede z Masarykova nádraží do Čakovic.

Na prvních dvou projektech chce Praha spolupracovat se Středočeským krajem, třetí bude řešit sama. První nové vlaky by se mohly na tratích objevit v prosinci 2018.

V dalších fázích by se měly modernizovat další linky, například linka S41 z Roztok u Prahy do pražské Hostivaře, linky S2 a S20 mezi Prahou, Kolínem a Čáslaví a stejně tak linky mezi Prahou a Čerčany a Prahou a Dobříší. V těchto fázích by mohly být v provozu nové vlaky v rozmezí od prosince 2019 do prosince 2023.

„Pořízení nových vozidel umožní řešení kapacitních problémů, které již v současné době nastávají především v ranní špičce,“ píše se v materiálu.

Lidé radši jedou autem

Do přeplněných vlaků se lidé nevejdou a část z nich proto jezdí do Prahy auty.

„Současně bude díky novým vozidlům možné realizovat další rozvojové záměry... jedná se především o zkracování intervalů osobních vlaků ve špičkách pracovního dne a vznik nové vrstvy zrychlené regionální dopravy (spěšných vlaků), které umožní rychlou dopravu do centra,“ píše se dále v dokumentu.

PID zahrnuje území Prahy a část Středočeského kraje a tvoří jej pražské linky metra, tramvají a autobusů a rovněž linky příměstských autobusů a vlaky označené písmenem S. Ty využije denně téměř 117 tisíci cestujících. Nejvytíženější je linka S9 z Prahy směrem na Benešov s 24 tisíci cestujícími denně.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.