„V těchto dnech jsem vedl jednání, na nichž jsme si potvrdili, že ukončení provozu odtahového parkoviště je možné prakticky okamžitě. Technicky to již musí dokončit hlavní město,“ uvedl Klíma.
Parkoviště na Plzeňské je v majetku Prahy. Kdy by začalo fungovat a kdo by zaplatil jeho vznik a provoz, zatím není jasné.
Plzeňská patří mezi místa, která Praha 5 vytipovala, aby na nich město mohlo vybudovat P+R. Kromě Plzeňské se jedná například o prostor u Smíchovského nádraží nebo u křižovatky Lamačova a K Barrandovu. Záchytná parkoviště chce Praha 5 budovat v souvislosti se zavedením parkovacích zón, které začaly v Praze 5 platit od konce srpna.
Parkoviště P+R jsou zahrnuta do systému Pražské integrované dopravy. Primárně jsou určena pro mimopražské řidiče, kteří zde nechají automobil a dále do centra Prahy jedou MHD. Praha má asi dvě desítky záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou přes 3000 stání. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech. Nejméně používané je to v Běchovicích.