Odchod z nejdůležitější slovenské železniční tratě RegioJet oznámil necelý měsíc poté, co na lince mezi zmiňovanými dvěma největšími městy v zemi obnovil provoz vlaků vyšší kategorie InterCity (IC) státní slovenský dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Češi si oblíbili slovenské vlaky zdarma. Žádost si podalo už 26 tisíc lidí |
„Po politickém rozhodnutí opět zavést IC vlaky ZSSK, žel, není na trhu kvůli jízdnému zdarma v dotovaných rychlících dostatek platících cestujících na to, aby se komerční nedotované vlaky ve vnitrostátní dopravě na Slovensku dokázaly uživit,“ uvedl RegioJet ve svém stanovisku. Podle brněnské firmy nefunguje slovenský trh vzhledem ke státním zásahům standardně.
ZSSK obnovila provoz IC vlaků, který byl v minulosti ztrátový, loni v prosinci po necelém roce od jejich zrušení. Návrat IC vlaků na 445 kilometrů dlouhou trať ze slovenské metropole do Košic prosazoval nynější šéf parlamentu a nacionalistické Slovenské národní strany Andrej Danko.
Danko se před loňskými parlamentními volbami na Slovensku nechal slyšet, že nesnáší žluté vlaky a žluté autobusy, protože nejsou slovenské a že žluté vlaky a autobusy musejí pryč.