Zároveň bude sloužit jako podklad při zadávání tendru na dodavatele technologické části stavby. Metro D bude vést v první fázi z Pankráce do Písnice a má ulehčit přetížené lince C.
„Analýza určí procesy nebo riziková místa. Bude se jednat o jakási pravidla provozu,“ řekl generální ředitel podniku Martin Gillar.
Samořiditelné metro může jezdit i na stávající lince C, říká šéf dopravního podniku |
Materiál by měl analyzovat například fungování nástupiště a bezpečnostních stěn na něm. Stejně tak popíše vztah mezi jednotlivými částmi metra, tedy nástupištěm, kolejemi a dispečinkem. Určí rovněž, kdo za co v provozu ponese zodpovědnost.
Na základě analýzy vypíše DPP tendr na dodávku technologické části stavby. „Zároveň ale bude muset být ještě provedena úprava zákona, neboť ten nyní s bezobslužným metrem nepočítá,“ upozornil Gillar.
Stavba trasy D začne nejdříve v části Pankrác - Olbrachtova. V tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky, s jejichž výkupem má město dlouhodobé problémy. Až letos s vlastníky vyjednalo dohodu, podle které majitelé umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí například v Krči developerské projekty.
Stavět by se mělo začít za dva roky. Projektanti náklady na celou trasu předběžně odhadují na 50 miliard korun. Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D z Pankráce na náměstí Míru.