Tento trend odhalil průzkum Recovery Index, který iniciovala a realizovala středoevropská reklamní síť JWT CEE ve spolupráci se společností Stamford Global CEE.
Podle výsledků pilotního výzkumu, kterého se zúčastnilo 314 vrcholových marketingových manažerů, považuje většina z nich značku za nejcennější aktivum společnosti. Pro 71 procent je vnímání značky koncovým zákazníkem navzdory ekonomickému poklesu důležitější než čísla prodejů.
Pouhých 23 procent marketérů ze střední a východní Evropy očekává ekonomické zlepšení už v roce 2010. Většina respondentů se domnívá, že ke zlepšení ekonomiky dojde až v roce 2011. Pesimismus ohledně rychlého obratu v ekonomice naznačuje, že změny a experimenty, které jsme u obchodníků mohli zaznamenat v tomto období, budou pravděpodobně v průběhu roku 2010 akcelerovat.
Více než polovina dotázaných manažerů vnímala ekonomický pokles jako příležitost pro jejich společnost. Marketingoví manažeři považují podle výzkumu své značky za silné a připravené na nové příležitosti, až se ekonomická situace zlepší.