Lidovky.cz

Máme důkaz, že hlasy byly falešné, vzkazuje Aquila mladíkům

Média

  13:14
PRAHA - Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) zareagovala na protesty autorské dvojice Kazma a Meldík, která si stěžovala, že byla neoprávněně vyřazena ze soutěže značky Aquila (patří pod KMV) Roztancuj Česko. Nechává pravidla soutěže prozkoumat advokátní kanceláří. Přinášíme jak vítězné video soutěže, tak to, s nímž soutěžili Kazma a Meldík.

Video, které odstartovalo spor. foto: Reprofoto

V prohlášení, které LN poskytla PR manažerka KMV Bibiana Beňová, firma uvádí, že jí agentura Ogilvy One poskytla technickou expertizu potvrzující, že Kazma s Meldíkem získali hlasy podvodným způsobem. "Abychom ale vyloučili jakékoli nejasnosti, necháme dodržení pravidel soutěže znovu prozkoumat právní kanceláří Kocián Šolc Balaštík," uvedla mluvčí KMV Bibiana Beňová.

Společnost složí u notáře jistinu ve výši 60 000 korun. "Pokud nezávislá analýza prokáže, že všechny doručené hlasy získali stěžovatelé v souladu s pravidly soutěže, jsme připraveni se tvůrcům videa omluvit a poukázat částku na konto jimi vybrané charitativní organizace, jak si přáli," uvedla Beňová.

Čtěte více

Pokud však expertiza potvrdí stanovisko pořádající agentury Ogilvy One, je společnost KMV připravena podat žalobu na původce podvodných hlasů z důvodu neoprávněného pokusu o získání peněžité výhry.

Vyřazené video Kazmy a Meldíka si můžete prohlédnout zde:

Tomáš Jindříšek, výkonný ředitel agentury Ogilvy Interactive, jež je součástí Ogilvy One, pro LN uvedl, že agentura zjistila podvodné hlasy podle konfigurace počítače, který je generoval. "IP adresy byly různé, ale konfigurace počítače, která je, převedeno do lidské řeči, něco jako jeho DNA, byla v tomto případě shodná. Podvodné hlasy činily zhruba 25 procent."

Proč je agentura neodfiltrovala, když nutně nemusely pocházet přímo od autorské dvojice? "Přirovnal bych to k dopingu ve sportu. Pokud dopujete, vyloučí vás a neřeší, zda vám doping někdo podstrčil, nebo jste si ho vzal sám. Navíc není pravda, že podle pravidel mělo vyhrát video s největším počtem hlasů – výherce určovala odborná porota, byla to reklamní akce. A porota vybrala jiná videa. Pokud někdo vstupuje do soutěže, musí přijmout její pravidla a to základní znělo, že porota má poslední slovo," uvedl pro LN Jindříšek.

Video vybrané porotou jako nejlepší můžete shlédnout zde:

Případem se podle Jindříška bude zabývat i Digitální sekce Asociace komunikačních agentur, protože podobné problémy řeší i další agentury, pořádající pro své klienty internetové soutěže.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.