Lidovky.cz

Uši si už zacpávat nemusíte, Česká televize ztlumila reklamu

Média

  16:48aktualizováno  17:21
PRAHA - Konec řvoucí reklamy v pauzách mezi pořady ohlásila Česká televize. podle svého šéfa Petra Dvořáka omezila hlasitost reklamy a sladila hlasitost jednotlivých svých kanálů.

Hlasitá reklama už Američany trápit nebude. foto: Shutterstock

Ztišit reklamu v budoucnu na všech televizích plánují nařídit poslanci. Sankce za prohřešek by mohla podle novely zákona činit 10.000 Kč až pět milionů korun.

ČTĚTE TAKÉ:

ČT hlasitost reklamních bloků upravila v souladu s normou Evropské vysílací unie (EBU), uvedl Dvořák. Televize podle něj řeší problematiku přílišné hlasitosti reklamy a upoutávek na vlastní pořady dříve, než připravovaný zákon vejde v platnost.

Úspěšná petice

O změnu zákona dlouhodobě usilovalo sdružení Stop hlasité reklamě. Petici žádající omezení hlasitosti podepsalo na internetových stránkách stophlasitereklame.cz už 12 907 lidí.

Změny postupně nastaly na všech čtyřech kanálech ČT, zároveň byla dána do souladu jejich hlasitost. "To znamená, pokud divák přepíná z jednoho kanálu České televize na druhý kanál, tak aby nedocházelo k prudkému a náhlému zvýšení hlasitosti, které by mohlo působit rušivě pro diváky," uvedl Dvořák. Změna nastavení byla nejdříve otestována a již se používá.

Na dodržování předpisu by podle poslaneckého návrhu dohlížela Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která by vyhláškou stanovila technické záležitosti a podrobnosti zákazu. Televize by podle novely nesměly vysílat hlasitěji ani znělky, které oddělují reklamu a teleshopping od ostatních částí vysílání.

Bude ořezaný zvuk nevýrazný?

ČT podle dřívějšího vyjádření vítá snahu nastavit jasné parametry úrovně hlasitosti reklam. Poslanecký návrh ale údajně obsahuje mezery, které budou znamenat právní nejistotu. Zástupci TV Barrandov poukazovali na to, že divákovi se bude jevit zvuk při jeho "ořezání" zhoršený, respektive nevýrazný.

Pokusy omezit hlasitost reklamy v televizi byly již dříve. Například v roce 2007 připravila obdobnou novelu Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která se inspirovala novelou mediálního zákona na Slovensku. Návrh na omezení hlasitosti televizní reklamy tehdy schválil slovenský parlament s velkou podporou.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.