Lidovky.cz

Přibylo bannerů na webu. Nejvíc reklam v dubnu zadal Internet Mall

Média

  6:10
PRAHA - Internetová bannerová reklama v dubnu stoupla proti předchozímu měsíci o tři procenta na 454,6 milionu korun v ceníkové hodnotě. Největším zadavatelem byl obchodník Internet Mall. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Mediaresearch.
Práce s počítačem (ilustrační foto).

Práce s počítačem (ilustrační foto). foto: Shutterstock

V meziročním srovnání reklama naopak zaznamenala pokles o 13 procent. Za obchodníkem Internet Mall, který v dubnu využil reklamní prostor v hodnotě 14,8 milionu korun, se v žebříčku zadavatelů dále umístil Czc.cz s inzercí v hodnotě 14,5 milionu korun a za ním další e-shop Alza.cz, který využil reklamní prostor v hodnotě 9,6 milionu korun.

Internetová reklama v Evropě rostla nejrychleji ze všech médií

Desítka největších provozovatelů vystavila on-line inzerci v ceníkové hodnotě 412,2 milionu korun, z toho nejvíce Seznam.cz se 142,4 milionu korun.

Objem internetové inzerce loni podle dříve zveřejněných odhadů stoupl celkem o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za nárůstem kromě bannerové inzerce byly zvýšené investice do vyhledávání a videoreklamy. Nejvyšší, dvojnásobný nárůst zaznamenaly programatické formy prodeje (RTB).

TOP 10 provozovatelů - inzertní výkon v dubnu 2015:

  1. Seznam.cz - 142 388,875 Kč
  2. MAFRA - 61 054,737 Kč
  3. Economia - 44 270,863 Kč
  4. Mladá fronta - 33 316,737 Kč
  5. FTV Prima - 29 067,707 Kč
  6. CZECH NEWS CENTER - 25 860,145 Kč
  7. CET 21 - 23 449,392 Kč
  8. Allegro AdMarket - 20 550,049 Kč
  9. AdActive.cz - 19 020,578 Kč
  10. Finance media - 13 201,429 Kč

Zdroj: AdMonitoring - SPIR/MEDIARESEARCH

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.