Lidovky.cz

Média hrozí O2 za blokování inzerce odvetou. Zákazníkům O2 'zamknou’ své zprávy

Média

  11:12
PRAHA - V případě, že telekomunikační společnost O2 začne blokovat on-line reklamu, je část významných zpravodajských a zábavních webů připravena odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu.

Sídlo společnosti O2 na pražské Brumlovce. foto: PASSERINVEST

Společnost O2 Czech Republic, patřící finanční skupině PPF, blokování internetové reklamy pro své zákazníky zatím jen zvažuje. Jako první na tento plán poukázaly Lidové noviny.

„Pokud se pro ni rozhodneme, bude volitelná a dostupná zdarma. Obsah nijak cenzurovat určitě nebudeme,“ řekla mluvčí operátora Lucie Pecháčková.

Odveta mediálních domů

Už teď se ale proti možnosti odstranění reklamy z webů podle Hospodářských novin staví významné mediální společnosti jako jsou vydavatelství Mafra, Economia a Czech News Center nebo provozovatel portálu Seznam.cz.

Zákazníci O2 by tak mohli ztratit přístup například na zpravodajské servery Lidovky.cz, iDnes.cz, IHNED.cz či Blesk.cz.

O2 vyhlašuje válku internetové reklamě. Je to komerční šance, tvrdí

Poskytovatelé obsahu se obávají ztráty podstatné části příjmů. Vedení velkých mediálních domů proto podle deníku odmítlo přijít na schůzku, na které jim O2 chtělo představit plán, jak místo spoléhání na reklamu urychlit zpoplatňování on-line obsahu.

Operátor O2 má na trhu připojení k internetu v Česku více než třetinový podíl. Generální ředitel Tomáš Budník Hospodářským novinám řekl, že pokud se firma rozhodne službu blokování reklamy nabídnout zákazníkům, je schopna ji spustit v řádu týdnů.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.