Šířen bude zdarma na leteckých linkách mezi Pekingem, Šanghají a Prahou, dále na letištích, v restauracích a luxusních hotelech v Praze, Českém Krumlově a Karlových Varech. Uvedl to ve čtvrtek server Marketing&Media.
Čínská média o Česku: Je malé, ale důležité. Pro prezidenta Si je to most do Evropy |
Časopis připravuje česká redakce pod vedením Jana Müllera, který pro Mladou frontu už pracoval na ruské variantě magazínu Zen. Redakce bude spolupracovat s překladateli i znalci čínštiny, kteří budou výsledné strany kontrolovat. Titul bude spadat pod značku Euro.
Na distribuci časopisu má spolupracovat čínská ambasáda, Smíšená česko-čínská komora vzájemné spolupráce (kterou vede Jaroslav Tvrdík) a další česko-čínské společnosti, napsal Marketing&Media. S touto informací ovšem Müller nesouhlasí. „Jsem rád, že projekt Esence vzbuzuje od začátku takový zájem. Nicméně informace, že spolupracujeme s panem Tvrdíkem nebo čínskou ambasádou není pravdivá. Jediným vydavatelem magazínu je Mladá fronta. Samozřejmě jednáme s řadou firem o spolupráci ve formě inzerce nebo řízené distribuce, protože o projekt čínsky psaného časopisu je velký zájem. Ale jsme absolutně nezávislý titul. Mimochodem Esence bude časopis apolitický. Bude se hodně věnovat společenským tématům, lifestylu, ekonomice, ale s politikou nebude mít nic společného,“ napsal serveru Lidovky.cz.
Podle šéfa divize Euro Michala Půra už zájem o časopis projevili čeští i čínští inzerenti.
Vydavatelství Mladá fronta patří Františku Savovovi. Část vydavatelství v dubnu zamířila k novému vlastníkovi, kterým má být Czech Media Invest (CMI) kontrolovaný Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem. Podíl ale nezahrnuje Euro, týká se hlavně ekonomického deníku E15 a některých časopisů. Prodej části portfolia ještě posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.