Lidovky.cz

‚Neuvěříte, co se stalo médiím!‘ Facebook bude podobné příspěvky odstraňovat

Média

  15:00
PRAHA - „Otevřela ledničku. To co v ní našla, ji vyděsilo.“ I vy klikáte na podobné titulky? Tak s tím je konec. Tedy aspoň na Facebooku - ten se totiž rozhodl, že vyhoví digitálním vydavatelům, kteří žijí z provozu ze sociálních sítí.
Facebook – ilustrační foto.

Facebook – ilustrační foto. foto: Shutterstock

Nově bude Facebook pokutovat ta média, která záměrně používají titulky na přilákání čtenářů. Jako jsou například: „Tohle je šokující. Neuvěříte, co se stalo známé moderátorce,“ nebo „Koupila jahody. Když přišla domů, zjistila hrůzostrašnou skutečnost“.

Rok Charlie Hebdo. Podívejte, jak vypadaly titulky časopisu zasaženého tragédií

Facebook se odvolává na svoje hodnoty, jimiž se řídí při každé změně algoritmů. Nový algoritmus odstraní z našich feedů příspěvky médií, která očividně používají zavádějící titulky. „Naším cílem je zobrazovat obsah, o němž víme, že většina lidí chce,“ uvádí se v pravidlech Facebooku. A to se teď bude uplatňovat i u médií.

Na svém blogu se Facebook odvolává na průzkum, v němž zjistil, že lidé chtějí méně obsahu, u kterého je zřejmé, že jde o clickbait - tedy jen o nalákání čtenáře, aby na článek klikl. (Což je na druhou stranu pochopitelné zejména u médií, která z kliknutí žijí.)

Titulky, které Facebook odstraní, budou ty, jež záměrně vynechávají hlavní informaci, anebo ty, které nutí kliknout, aby se čtenář dověděl odpověď. Pro nalezení takových titulků vytvořil systém, který je má rozeznat. Na první pohled se může zdát Facebook přísný, ale slibuje, že když dané médium přestane používat „nafouknuté“ titulky, tak jeho zásah opět zvýší.

Článek byl převzat ze serveru Mediahub.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.