Lidovky.cz

Firmy lační po lístcích

Ekonomika

  10:05
PRAHA - Začíná boj o lístky na fotbalové mistrovství Evropy 2008 v Rakousku a Švýcarsku. Čeští fanoušci mají od minulého pátku možnost registrovat se do systému, který jim umožní objednávku lístků na jednotlivé zápasy české reprezentace.

Fotbalová reprezentace. foto: Petrášek Radek DOP ČTK

„Registrovaný člen si může objednat maximálně čtyři vstupenky. Už v tuto chvíli můžeme říct, že zájem je obrovský. A to nejen mezi fotbalovými fandy, ale i našimi sponzory,“ řekl LN Václav Tichý, mluvčí Českomoravského fotbalového svazu (ČMFS).

Nejdražší vstupenka na zahajovací utkání, ve kterém proti sobě nastoupí domácí Švýcarsko právě s českým týmem, stojí sedm tisíc korun, za další dva povinné zápasy ve skupině zaplatí fanoušci v rozmezí 1500 až 3250 korun. Pokud se tuzemští fotbalisté probojují do finále, utratí zájemce o vstupenku až 15 100 korun.

Zhruba třetina lístků přiřčených České republice půjde podle Tichého do rukou partnerů ČMFS. Čeští fanoušci mají právo na dvacet procent vstupenek z kapacity stadionu, na čtvrtfinále a semifinále šest tisíc vstupenek, a na finále opět dvacet procent z kapacity stadionu, což znamená asi deset tisíc lístků.

Oficiální partneři svazu zatím nevědí, kolik lístků jim přesně připadne. „Na šampionát v Německu jsme dostali řádově několik set lístků. Pokud bude způsob výpočtu podobný, dostaneme méně lístků, jelikož stadiony ve Švýcarsku a Rakousku jsou menší než v Německu,“ uvedl Jiří Mareček, mluvčí Plzeňského Prazdroje, jehož značka Gambrinus patří k partnerům ČMFS.

Reklama s fotbalem se vyplatí

Firmy ale potvrzují, že by uvítaly vyšší počet vstupenek, než jaký dostanou. „Určitě bychom byli schopni využít více vstupenek,“ uvedla mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková. Podobně se vyjadřují i další partneři svazu. „Máme slíbeno zhruba třicet lístků na první zápas. Zájem by byl ale minimálně dvojnásobný,“ dodal Vít Kareš, jednatel stavební společnosti Hörmann ČR. Firmy se shodují, že fotbalové EURO má velký marketingový potenciál.

„V případě T-Mobile patří například reklamní spoty využívající fotbalových reprezentantů k těm nejsledovanějším. V tomto smyslu spojení s EURO 2008 opravdu může přilákat nové zákazníky,“ konstatovala mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.

Letošní fotbalové mistrovství Evropy je mezi sponzory vnímáno jako nejen sportovní, ale i obchodní vrchol sezony. „Pro nás je EURO největší sázkařskou událostí letošního roku, větší než například olympiáda v Pekingu,“ potvrdil mluvčí sázkové kanceláře Tipsport Lubomír Ježek.

Z fotbalového šampionátu ale nebudou těžit pouze pivovary nebo mobilní operátoři. Podle Kareše dobře funguje i spojení stavebnictví a fotbalu. „Obě dvě aktivity vrcholí v létě. Navíc fotbal sledují především muži, kteří se rovněž starají o to, jaká garážová vrata se mají koupit. Je to pro nás ideální forma prezentace,“ dodal Kareš.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.