Lidovky.cz

Modelky propagují Prahu

Ekonomika

  8:40
PRAHA - Topmodelka Petra Němcová a bývalá Miss World Taťána Kuchařová budou reprezentovat Prahu v reklamním spotu, kterým chce magistrát přilákat turisty k návštěvě metropole. Reklamu odvysílá satelitní televize Fashion TV. Spot by měl změnit strukturu návštěvníků Prahy.

Taťána Kuchařová bude spolu s Petrou Němcovou provázet TV diváky Prahou. foto: Ondřej Němec, Lidové noviny

„Cílovou skupinou, kterou oslovuje původně francouzská televize Fashion TV, jsou lidé z vyšších středních vrstev ve věku od 20 do 45 let. Rádi cestují po světě a nakupují. Soudíme, že z hlediska marketingu Prahy jde o dobrý záměr. Podpora incomingové turistiky v cílové skupině mladých, svobodných či mladých párů je důležitá, protože jde o skupinu dobře situovanou a orientovanou na životní styl, s minimálním ročním příjmem 90 000 eur, s prioritním zájmem o cestování v luxusních kategoriích,“ uvedl pro LN radní pro kulturu, památky a cestovní ruch Milan Richter (ODS). Fashion TV definuje jako stanici, která vysílá 24 hodin denně sedm dní v týdnu pořady o módě, kráse a životním stylu. „Vysílá ve 202 zemích světa na šesti kontinentech a její potvrzený zásah činí 348 milionů domácností,“ uvedl Richter.

Praha podle jeho slov vypsala na realizaci kampaně výběrové řízení, v němž zvolila projekt společnosti Unique One. Ta nabídla prezentaci města na Fashion TV ve spojitosti s českými topmodelkami. Magistrát se původně na prezentaci Prahy dohodl s modelkou Petrou Němcovou, která pak následně přizvala ke spolupráci Kuchařovou. Bývalá Miss World se podle Richtera rozhodla vystupovat bez nároku na honorář. „Kampaň zahrnuje natočení dvou spotů, a to patnáctivteřinovou pozvánku do Prahy a tříminutový klip ve stylu Alfonse Muchy. Distribuce spotů bude zajištěna v masovém rozsahu - 600krát vysílání patnáctivteřinového spotu a 600krát vysílání tříminutového klipu pravděpodobně během března na Fashion TV Worldwide,“ sdělil LN Richter. Podle něj zaplatí Praha za celou kampaň (výrobu i odvysílání) 8,5 milionu Kč bez DPH, přičemž „celková tržní cena by podle platných ceníků FTV činila minimálně dvacet milionů“, uvedl bez bližšího vysvětlení Richter.

„V záběru kamery se kromě obou žen objeví nejnavštěvovanější pražské dominanty, jako jsou Hradčany, Staroměstské náměstí, ale také například Obecní dům či Pařížská ulice,“ řekl radní Richter. „Děj reklamního spotu je pojat jako pohled malého dítěte do krasohledu, kde se mění obraz podle střípků. Hlavní místa děje jsou: Němcová a Kuchařová na letišti a dále, jak provázejí diváka hlavním městem. Nechybí pohled na panorama Prahy z terasy Interkontinentalu, noční Praha z Nebozízku a Karlova mostu a záběry z obchodního centra.“

Cílem kampaně je podle Richtera změnit strukturu návštěvníků Prahy tak, aby do metropole přijížděli návštěvníci z vyšší střední příjmové skupiny. Efektivita celého projektu bude podle něj vyhodnocena během roku podle údajů Statistického úřadu a informací Pražské informační služby.

Televize Fashion TV byla založena před deseti lety. Její signál je šířen přes více než čtyřicet satelitů. Zájemci ji mohou sledovat na více než sedmi milionech míst. Internetové stránky televize navštíví denně přibližně 700 000 zájemců.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.