EADS získal zakázku spolu s americkým koncernem Northrop Grumman v noci na sobotu. Kontrakt na 179 tankerů v ceně 40 miliard dolarů je vítězstvím evropské firmy nad konkurenčním americkým Boeingem.
Představitelé Pentagonu uvedli, že EADS a Northrop Grumman dostaly zakázku díky větším rozměrům svého stroje, který tak pojme více paliva i nákladu. První letouny by podle uzavřeného kontraktu měla americká armáda obdržet v roce 2013. Postupně jimi nahradí zastaralou letku strojů typu KC-135.
Stroje oživí speciální letku americké armády, která zajišťuje doplňování paliva za letu. Jde o první ze tří rozsáhlých kontraktů od Pentagonu a jeden z největších za dekády. EADS pomůže k zotavení po neúspěších, které si vyžádaly rozsáhlou restrukturalizaci podniku. Pro EADS je zároveň potvrzením její globální strategie věnovat se zbrojnímu průmyslu i
komerčnímu sektoru.
Pro EADS je zakázka šancí dostat se z potíží
Generální ředitel EADS Louis Gallois uvedl, že Evropa bude při výrobě letadel pro Spojené státy hrát významnou roli. Příď letadla se bude vyrábět ve Francii, křídla v Británii a část trupu v Německu. Manažer tak vyvrátil obavy z toho, že americká zakázka bude znamenat další úbytek pracovních míst EADS v Evropě.
Koncern má za sebou řadu potíží. Poslední z nich přišla loni v listopadu, kdy EADS oznámil zpoždění dodávek vojenských leteckých transportérů A400M, které ho může stát až 1,4 miliardy eur kvůli pokutám a dalším nákladům. Pokles dolaru připravuje EADS o peníze také.
Největší problém se ale začal odvíjet v červnu 2005, kdy podnik nestíhal dodávat obří letadla Airbus A380. Krize pak zasáhla i do struktury podniku a vedla ke změnám v nejvyšším managementu. Následná restrukturalizace připraví o místa 10.000 lidí, ale skupině do roku 2010 sníží náklady o dvě miliardy eur.
Představitelé Pentagonu uvedli, že EADS a Northrop Grumman dostaly zakázku díky větším rozměrům svého stroje, který tak pojme více paliva i nákladu. První letouny by podle uzavřeného kontraktu měla americká armáda obdržet v roce 2013. Postupně jimi nahradí zastaralou letku strojů typu KC-135.
Stroje oživí speciální letku americké armády, která zajišťuje doplňování paliva za letu. Jde o první ze tří rozsáhlých kontraktů od Pentagonu a jeden z největších za dekády. EADS pomůže k zotavení po neúspěších, které si vyžádaly rozsáhlou restrukturalizaci podniku. Pro EADS je zároveň potvrzením její globální strategie věnovat se zbrojnímu průmyslu i
komerčnímu sektoru.
Pro EADS je zakázka šancí dostat se z potíží
Generální ředitel EADS Louis Gallois uvedl, že Evropa bude při výrobě letadel pro Spojené státy hrát významnou roli. Příď letadla se bude vyrábět ve Francii, křídla v Británii a část trupu v Německu. Manažer tak vyvrátil obavy z toho, že americká zakázka bude znamenat další úbytek pracovních míst EADS v Evropě.
Koncern má za sebou řadu potíží. Poslední z nich přišla loni v listopadu, kdy EADS oznámil zpoždění dodávek vojenských leteckých transportérů A400M, které ho může stát až 1,4 miliardy eur kvůli pokutám a dalším nákladům. Pokles dolaru připravuje EADS o peníze také.
Největší problém se ale začal odvíjet v červnu 2005, kdy podnik nestíhal dodávat obří letadla Airbus A380. Krize pak zasáhla i do struktury podniku a vedla ke změnám v nejvyšším managementu. Následná restrukturalizace připraví o místa 10.000 lidí, ale skupině do roku 2010 sníží náklady o dvě miliardy eur.