Cílem kampaně je seznámit spotřebitele s výhodami a dostupností produktů s nálepkou bio. V prvním roce utratí fond patnáct milionů především na vysvětlení výhod konzumace biopotravin a úlohy ekologického zemědělství. „Chceme, aby se v Česku vytvořila stabilní poptávka po biopotravinách,“ řekl ministr zemědělství Petr Gandalovič (ODS).
Podle Gandaloviče mnoho českých biovýrobků nekončí na stolech českých spotřebitelů, ale dál se vyváží do zahraničí. Na druhou stranu se do Česka většina prodávaných biopotravin dováží. „To právě chceme změnit,“ řekl ministr. Česká republika má podle něj dostatek půdy obdělávané ekologicky, chybí ale kapacity ve zpracovatelském průmyslu.
Díky kampani se může spotřeba biopotravin v Česku zněkolikanásobit, tvrdí Gandalovič. Dnes je kupuje pravidelně pět procent spotřebitelů a pětadvacet procent lidí občas.
Další podrobnosti si přečtěte v pátečním vydání deníku |