Lidovky.cz

Vznikl největší světový výrobce piva

Ekonomika

  9:52
ST.LOUIS - Belgická pivovarnická skupina InBev, která působí rovněž v České republice, se dohodla na převzetí amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů (766 miliard korun). Firma to uvedla na svých internetových stránkách. Spojením podniků vznikne největší výrobce piva na světě.

Pivo. foto: Pivo.Reprofoto

Nově vzniklá skupina se bude jmenovat Anheuser-Busch InBev. Akcionáři společnosti Anheuser-Busch obdrží za každou akcii 70 dolarů v hotovosti. Původně InBev nabízel pouze 65 dolarů za akcii a vedení Anheuser-Busch se proti tomuto návrhu stavělo s tím, že je příliš nízký. V pátek se ale objevily zprávy o tom, že se firmy blíží k dohodě.

"Máme velkou radost z ohlášení této historické transakce, která spojuje dvě skvělé firmy sdílející bohatou historii pivovarnické tradice," řekl generální ředitel společnosti InBev Carlos Brito, jenž bude stát v čele sloučeného podniku.

Transakce byla jednohlasně schválena vedením obou firem. Bude však ještě potřebovat souhlas akcionářů a některých regulačních orgánů. Očekává se, že bude dokončena v letošním roce, píše InBev na svých internetových stránkách. InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev. Mezi jeho hlavní značky patří Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem má InBev se značkami Staropramen, Ostravar a Braník asi patnáctiprocentní podíl.

Loni InBev připravila o pozici největšího světového výrobce piva skupina SABMiller, vlastník Plzeňského Prazdroje. Anheuser-Busch se světoznámou značkou Budweiser je největší americký producent piva s téměř padesátiprocentním podílem na trhu v USA. Firma vede
po celém světě řadu právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značky Budweiser a Bud. Společnosti Anheuser-Busch a InBev loni vyrobily celkem 460 milionů hektolitrů piva a utržily 36,4 miliardy dolarů.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.