Exim zrušil další zájezdy do Mexika, příští let měl odstartovat z Prahy v sobotu. CK klientům nabízí náhradu v podobě výletů do jiných exotických zemí. "Je to rozhodnutí pro nás finančně bolestivé, ale věříme, že se to v budoucnu vrátí v podobě důvěry klientů," uvedl marketingový ředitel Eximu Stanislav Zíma.
V jednom charterovém letadle s klienty Eximu dorazili do Mexika i klienti CK Fischer. Také oni se mohou rozhodnout pro předčasný návrat. Jak uvedl mluvčí Fischera Daniel Plovajko, domů se mohou vydat i jednotlivci.
"Fischer by jim zajistil návrat na pravidelných linkách," uvedl. Pokud si prý klienti nevyberou jiný zájezd, dostanou všechny peníze zpět.
Rušení zájezdů do Mexika
Zájezdy do Mexika zrušila kvůli chřipce i CK Firo tour.
Kancelář to oznámila v tiskovém prohlášení na svých stránkách. Podle marketingové ředitelky Pavlíny Pešové se opatření dotkne pouze jednotlivců.
Firo-tour má nyní v Mexiku 23 klientů na poznávacím zájezdu; skupina letěla pravidelnými linkami. Sezona přímých charterových letů do Mexika podle Pešové skončila a znovu začne až na podzim. Zrušení zájezdů se tak údajně dotkne pouze několika jednotlivců.
Cestovní kanceláře se obávají následků
Zástupci "cestovek" neskrývají obavy z následků, které by mohla nákaza chřipky mít na cestovní ruch. "Ta situace vůbec není skvělá. Dnes je to v Mexiku, a kde to bude zítra, nevíme," uvedla Pešová z Firo-tour. "Vypadá to, že to tentokrát není úplně legrace," doplnil Zíma.
Podle něj nákaza či obavy z ní mohou nabourat plány kanceláří hlavně v oblasti dálkových zámořských letů. "Klienti jsou si méně jistí, ta vzdálenost je obrovská. Může to v současné době dálkové lety výrazně negativně ovlivnit," uvedl. Exim přitom plánuje na září zavedení přímých letů z Prahy na Floridu. V USA už se prašečí chřipka také vyskytla.
Lidé se obracejí na Sdružení obrany spotřebitelů
O tom, že obavy s chřipky se mezi klienty cestovních kanceláří rychle šíří, svědčí údaje Sdružení obrany spotřebitelů (SOS).
Na sdružení se obracejí klienti s dotazy, zda a jak je možné zrušit již objednaný zájezd. "Spotřebitel má samozřejmě právo kdykoliv od cestovní smlouvy odstoupit, avšak musí počítat s možnými stornopoplatky," uvedl tiskový mluvčí SOS Jan Mišurec.