"Extrémní tlak na trh znamenal pokles reálných cen a tedy tržeb u většiny cestovních kanceláří. Některé kanceláře nabízejí již nyní last momenty na srpen, a to je v důsledku kontraproduktivní," uvedl Papež s tím, že podobně se chová například CK Fischer.
Mluvčí Fischera Daniel Plovajko potvrdil, že nabídka "na poslední chvíli" přišla letos mnohem dříve než loni. Zatímco v minulosti cestovní kanceláře začaly nabízet zájezdy se slevou zhruba tři týdny před odletem, nyní je to i deset týdnů.
Podle Plovajka za tím stojí hoteliéři ve většině letovisek, kteří slevami pro vybrané cestovní kanceláře reagují na poklesy prodejů. "Kvůli krizi je letos velká skupina klientů, kteří s výběrem dovolené čekali až na lastminutové nabídky," uvedl Plovajko. Díky slevám prý Fischer nyní po přechodném poklesu prodává o 15 procent zájezdů více než loni.
Zájezdy na léto začínají cestovní kanceláře obvykle nabízet počátkem prosince. Aby co nejdříve zaplnily nasmlouvané kapacity a snížily tím riziko ztrát, snaží se zájezdy rychle prodat se slevou. Slevy se postupem času snižují a v průběhu dubna začínají cestovní kanceláře prodávat zájezdy za plnou cenu. První klienti letí na letní dovolenou v polovině května.