Lidovky.cz

Češi už mají také rádi Bio, nalákaly je obchodní řetězce

Ekonomika

  9:22
PRAHA - Nejvíce biopotravin Češi loni nakoupili v prodejnách maloobchodních řetězců, kde za ně utratili miliardu a 332 milionů korun, tedy o polovinu více, než v roce 2007.

Maloobchodní řetězce tak prodaly bezmála tři čtvrtiny všech biopotravin, které se v Česku zkonzumovaly. Své postavení na trhu naopak ztrácely specializované prodejny, jejichž podíl se snížil na 18 procent. Vyplývá to z ročenky Český trh s biopotravinami 2009.

"Razantní rozšíření nabídky biopotravin v maloobchodních řetězcích nastalo s příchodem jejich privátních značek na přelomu roku 2007 a 2008," uvedla jedna z autorek ročenky Zuzana Čítková. Do té doby byla nabídka omezena většinou na sortiment zdravé výživy, který byl vystaven v jednom regálu, zpravidla na málo frekventovaném místě, dodala.

Privátní značky maloobchodníků tvoří přes 30 procent z nabízeného biosortimentu v řetězcích. Největší nabídku biopotravin pod vlastní značkou mají hypermarkety Tesco; bioznačka Tesco Organic čítá 108 položek.

Následuje privátní bioznačka Intesparu Natur*pur s 98 položkami, Albert Bio má 60 položek, Rossmann 49 a Naše bio řetězce Billa mělo letos v červnu celkem 18 položek. Letos v červnu prodejci v maloobchodních řetězcích nabízeli celkem 1317 biopotravin.

Nejrychleji rostoucí kategorií biopotravin bylo loni pečivo. Jeho prodej ve finančním vyjádření vzrostl meziročně o 324 procent. Výrazně rostl také prodej ovoce a zeleniny, který se meziročně zvýšil o 61 procent na 111 milionů korun.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.