Lidovky.cz

Banky obnovují hon na studenty, chtějí je vychovávat

Ekonomika

  12:30
PRAHA - S příchodem září a nového školního roku skončila prázdninová letargie bank. Peněžní domy právě v těchto dnech spouští své nové kampaně a zahajují lov nových klientů. V hledáčku jejich zájmu jsou nyní studenti středních a vysokých škol.

Cíl je jasný – přesvědčit co nejvíce studentů, aby si u nich založili studentské bankovní konto.

Studenti jsou pro bankovní domy téměř ideální klientelou. Jedná se o ty nejperspektivnější jedince s příslibem budoucích vysokých příjmů. Získat je "pod svá křídla" se proto snaží většina bank. Pomáhají si cenovým zvýhodněním účtů, ovšem jen po dobu studia klienta.

"Děti i studenti pro nás představují velký potenciál, jelikož se z nich stávají aktivní klienti. Naprostá většina studentů, kteří mají v České spořitelně studentský účet, zůstává našimi klienty i po ukončení studia," uvedla Pavla Langová z tiskového centra České spořitelny.

Studentská konta v Česku

* Účet pro studenty ve věku 15 až 26 (nejvíce 30) let

* Bezplatné vedení účtu

* Bezplatné vydání a vedení platební karty

* Bezplatné výběry z bankomatů banky (případně jejich určitý počet v měsíci)

* Bezplatné využívání přímého bankovnictví – nejčastěji internet banking

* Studenti často získávají automaticky i kontokorentní úvěr ve výši 10 nebo 20 tisíc korun

* Po ukončení studií musí student buď přestoupit na cenově standardní účet, nebo konto uzavřít

* V nabídce ČS, KB, ČSOB, GE Money Bank, Raiffeisenbank, Volksbank, UniCredit Bank a Poštovní spořitelny

Prakticky totožné hlasy je možné slyšet ze všech bankovních domů. "Studenti jsou velmi atraktivní cílovou skupinou, hojně využívají moderních bankovních služeb, a navíc ve své první bance často zůstávají i po ukončení svých studií. V současné době vedeme téměř 175 tisíc studentských účtů," potvrdila orientaci bank na studenty také Monika Klucová, tisková mluvčí Komerční banky.

Výchova klientů již od narození
Bankovní domy ale zdaleka nečekají až na studenty. Svou snahu přitáhnout klienty na svou stranu startují již od útlého věku lidí. "Strategií většiny bank je vychovat si své klienty již od jejich narození. Proto nabízíme pro děti dětské konto Genius, které si pak následně mohou převést na konto Genius Student. Po ukončení studií mohou klienti u nás zvolit klasické konto Genius Active," uvedla Markéta Dvořáčková, tisková mluvčí GE Money Bank. "Obecně ale platí, že pokud klient s bankou vyrůstá, v dospělosti jí zůstává věrný," dodala Dvořáčková.

Studenti středních a vysokých škol jsou natolik atraktivní klientelou, že na ně ve svých zvýhodněných nabídkách pamatuje většina bank působících v Česku. Co do počtu vedených studentských kont dominují na českém trhu Komerční banka a Česká spořitelna. KB udává necelých 175 tisíc kont, Česká spořitelna zhruba 160 tisíc účtů. Na třetím místě je ČSOB, která podle odhadů disponuje přibližně polovičním množstvím studentských kont ve srovnání se zmíněnými konkurenty.

Vedle tří největších tuzemských peněžních ústavů má speciální studentská konta ve své nabídce také GE Money Bank, UniCredit Bank, Volksbank, Raiffeisenbank a Poštovní spořitelna.

Září a říjen – hlavní sezona studentských kont
Strategie bank je v případě studentů velmi jednoduchá – nalákat je na co nejvíce služeb. Součástí studentských "balíčkových" kont je tak vždy bezplatná platební karta, internetové bankovnictví, bezplatné výběry z domácích bankomatů (případně jejich určitý počet) a často i kontokorentní úvěr a řada dalších služeb.

Studentská konta jsou bankami nabízena po celý rok. Největší zájem ale peněžní domy každoročně zaznamenávají právě v měsících, kdy začíná školní rok.

"Zájem o studentské účty začátkem nového školního roku stoupá. Studenti si již zvykli využívat zvýhodněných nabídek bankovních služeb," řekl Petr Žibřid, ředitel marketingu a komunikace Volksbank CZ.

"Začátek školního roku je rozhodně ta největší ,sezona‘, co se studentských účtů týče. Za srpen, září a říjen 2008 jsme otevřeli 40 procent celkové nové produkce studentských účtů loňského roku," doplnila Pavla Langová z České spořitelny.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.