Po ní následuje šedá nebo světle modrá. U nemetalických laků jsou nejoblíbenější červená, žlutá a modrá. Vyplývá to z letošní statistiky autobazarů AAA Auto.
"Poptávka po vozidlech v černé barvě letos výrazně překračuje nabídku, což velmi pravděpodobně souvisí se současnými módními trendy," uvedl ředitel výkupu AAA Petr Vaněček. Černé a stříbrné vozy jsou také v průměru nejdražší. Například u Škody Octavie z roku 2005 představují ostatní metalické laky zhruba o dvě procenta nižší průměrnou cenu, základní barvy s výjimkou bílé znamenají snížení o šest procent a u bílé je pokles o deset procent.
Zájem o módní bílou barvu zatím do autobazarů nedorazil. Bílé vozy se tak podle Vaněčka stále prodávají o přibližně 20.000 až 30.000 Kč levněji než srovnatelné automobily s metalickou barvou. "To ale platí jen v segmentu zánovních vozů, neboť u starších automobilů, jako jsou třeba felicie, už nemá barva na cenu téměř žádný vliv," upřesnil.
Bílou barvu si u novějších vozů zákazníci stále spojují se zanedbanými firemními vozidly a také se obávají, že na ní bude více vidět znečištění a případná koroze. Investice do hezkého příplatkového laku se podle odborníků při koupi automobilu vyplatí, zákazník dostane příplatek při dalším prodeji zpátky díky vyšší zůstatkové hodnotě vozu.