"Pokud jsou lidé stále v zahraničí a už jim skončilo pojištění léčebných výloh, doporučujeme jim ve vlastním zájmu si jej prodloužit," řekl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. "Všechny případy z této doby pak budeme posuzovat individuálně, protože na jedné straně chceme vyjít vstříc klientům, kteří uvízli v cizině a dostali se do nepříjemné situace, ale na druhé straně také chceme zamezit pojistným podvodům," dodal.
"Klientům doporučujeme prodloužit si smlouvu sami, a to buď přes internet, telefon nebo se samozřejmě nabízí i možnost zprostředkování pojištění osobou v ČR," doplnil mluvčí ČSOB Pojišťovny Tomáš Hejda.
U koho vymáhat peníze zpět?
V rámci asistenčních služeb pojišťovny vyplatí klientům peníze za zpoždění letu. "Zrušení letu není samo o sobě předmětem pojištění, ale pokud má pojištěný sjednáno pojištění tzv. stornopoplatků a dopravce mu nevrátí cenu letenky v plné výši, uhradíme mu rozdíl z tohoto pojištění," upozornil mluvčí Kooperativy Milan Káňa. V každém případě je však podle něj nutné, aby pojištěný požadoval vrácení peněz přednostně na dopravci, respektive na cestovní kanceláři.
ČP u cestovního pojištění v rámci asistenčních služeb k pojištění léčebných výloh uhradí náklady na občerstvení, případně další nezbytné náklady spojené s vynuceným pobytem pojištěného do 5000 Kč při zpoždění odletu letadla z ČR do zahraničí o více než šest hodin. "Nevztahuje se to tedy na lidi, kteří už jsou v zahraničí, ani na charterové lety," podotkl Bálek.
Škodu by podle něj nehradila ani v případě poškození letadla, například při zadření motoru, které by způsobil sopečný popel nebo prach.