"Poté, co cestovní kancelář oznámila krach, tak je povinností pojišťovny neprodleně a kontinuálně zajistit klientům repatriaci. Do doby, než dojde k repatriaci, musí pojišťovna klientům na své náklady zajistit ubytování, stravu či dopravu na letiště," uvedl Okamura, podle kterého klienti musí pouze kontaktovat pojišťovnu, která má s jejich cestovní kanceláří smlouvu. V případě Karya Tour je to pojišťovna Allianz.
Okamura upozornil, že mezi povinnosti pojišťovny naopak nepatří zajištění dokončení pobytu. "Pokud je ale klientovi zkrácen pobyt, tak může na pojišťovně nárokovat peníze za nezrealizovanou část dovolené," uvedl.
Lidem, kteří si zájezd u Karya Tour koupili a ještě na dovolenou
neodcestovali, pojišťovna do šesti měsíců poukáže zaplacenou cenu zájezdu.
V zahraničí zůstalo přes tisíc klientů
Kancelář Karya Tour v pátek oznámila, že se dostala do finančních problémů, které prý zapříčinila špatná situace jiné společnosti v Turecku, od níž zájezdy kupovala. V zahraničí zůstalo zhruba 1100 klientů, nyní jich už bude méně než tisíc, jelikož někteří se o víkendu vrátili do Bratislavy.
Cestovní kancelář byla proti úpadku pojištěna na 550.000 eur. Pojišťovna klientům proplatí náklady do této částky. Někteří klienti Karya Tour si ale po příletu do Bratislavy stěžovali, že si po krachu cestovní kanceláře museli sami zaplatit ubytování a dopravu na
letiště, protože nechtěli dlouhé hodiny čekat, až to vyřídí pojišťovna.
Vedení pojišťovny Allianz ubezpečilo, že lidem, kteří si sami zabezpečili v Turecku ubytování, výlohy proplatí.