Více než 900 šedesátiletých zaměstnávají České dráhy, je to však jen 3,5 % z celkového počtu pracovníků. Navíc se jich chtějí zbavit. "Rozhodující je kvalita zraku a sluchu, starší lidé s tím mají problémy. Nabíráme proto hlavně mladší lidi," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Česko stárne
Česko přitom nezadržitelně stárne. Zatímco dnes je 15 % obyvatel starších 65 let, za půl století to bude již třetina obyvatelstva. Firmám nezbude než zaměstnávat i seniory.
Ačkoli je trend jasný, ani obchodníci se příliš nesnaží tuto cílovou skupinu zaujmout. Reklamy pro lidi v aktivním věku hýří nápady, ale pro seniory se invence reklamních agentur zmůže jen na ohnutá záda s mazáním na revma. Přitom třeba v USA jsou právě starší lidé ceněnými spotřebiteli. Kupují 40 % všech aut a jejich nákupy přes internet již přesáhly sedm miliard dolarů.