Společnost Mattel, která první panenku Barbie vyrobila před půl stoletím, mění její poslání tak, aby odrážela současnost.
V minulých letech byla profesí baletka, filmová hvězda, reportérka nebo Kenova nevěsta. Letos v létě ale zaplaví pulty hračkáren a sklady internetových obchodů Barbie architektka, která má malé zákaznice přesvědčit, že mohou být vším, čím chtějí.
I Barbie může být chytrá
Nejen vysoké, krásné, v krátké sukni, na podpatcích a s růžovým tubusem s lejstry pod paží, ale i chytré a úspěšné. Barbie architektka podle Mattelu "věrně" zachycuje styl mladých žen této profese. Symetricky stylový obleček odvážných barev, s pravítkem a jinými nezbytnými pomůckami všech architektů.
Nápad firmy Mattel prezentovat Barbie jako architektu podpořil i Americký institut architektů, který uspořádal soutěž návrhů domečku pro moderní panenku. Její "dům snů" má být nejen stylový a komfortní, ale hlavně ekologický.
Oříškem ale bude spojit všechny touhy Barbie. Obrovské šatníky, několik garáží pro sportovní vozy, to v jejím oblíbeném růžovém provedení. Mattel ale není ve své snaze oslovit ekologicky uvědomělé děti první. Na trhu s hračkami už existuje několik "zelených" domů.
Například dům firmy Wonderworlds má nejen popelnice na recyklovaný odpad, ale i větrnou elektrárnu a fotovoltaické panely na střeše. Zelený dům od Plan Toys’ má mimo alternativních zdrojů energie i nádrže na dešťovou vodu a je postaven ze skutečného biokaučuku a obarven barvami vyrobenými ze zeleniny.
Firma Mattel se ale během své existence jasně vyprofilovala jako jedna z nejméně ekologických. Své hračky vyrábí z plastů, které zabalí do dalších plastů. Lze tedy předpokládat, že i vítězný ekologický dům snů panenky Barbie bude vyrobený z umělé hmoty.