Firma pro prvních 500 návštěvníků nabídla slevové kupony na 2000 korun.
"My jsme tu od tři čtvrtě na pět a jsme zhruba dvěstěpadesátí, takže to máme jistě," řekl Josef Petrželka, jeden z čekajících ve frontě. Podle něj se slevové kupony dostanou pouze na lidi, kteří přišli hned po nich a čekají o několik metrů dál. Všichni ostatní podle něj dnes přišli zbytečně.
Firma ale lákala i na slevu vybraného nábytku a jídla. Další nabídky Ikea v Praze naplánovala na závěr tohoto týdne.
Ikea akci zorganizovala jako oslavu dokončení rekonstrukce obchodního domu v Praze-Černém Mostě, jehož plocha se díky stavebním úpravám zvýšila o zhruba 50 procent na 36.500 metrů čtverečních.
Cenová válka
Ikea v Česku provozuje čtyři obchodní domy a je zde největším prodejcem nábytku. Mezi tuzemskými obchodníky s nábytkem v poslední době kvůli oslabené poptávce zákazníků zuří cenová válka a předhánějí se v nabídkách slev, které činí i několik desítek procent.
Češi podobné slevové akce vyhledávají. Například v roce 2002 na otevření nového obchodu Electro World v Praze na Zličíně čekalo zhruba 10 tisíc lidí a v okolí prodejny zkolabovala doprava. Dramatický průběh měl v roce 2005 novoroční výprodej řetězce Carrefour, který lákal zákazníky až na 95procentní slevy. Výprodej tehdy provázely tlačenice, rvačky a chaos.