Lidovky.cz

Češi využívají internetové bankovnictví víc než zbytek světa

Ekonomika

  10:47
PRAHA - Internetové bankovnictví pro ovládání svého bankovního účtu využívají přes tři čtvrtiny Čechů, což je nad evropským i celosvětovým průměrem.
Notebook a telefon (ilustrační foto)

Notebook a telefon (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Vyplývá to z průzkumu, který provedla společnost Ernst & Young mezi více než 28 000 klienty bank z 35 zemí světa.

Češi dají na doporučení rodiny a přátel

Dvě třetiny Čechů si vybírají banku nebo bankovní produkty na doporučení rodiny a přátel, nebo na základě srovnávacích internetových portálů. "Češi při rozhodování o bankovních službách dají na radu rodiny a přátel. Stále významnější roli hrají u českých klientů také sociální sítě, diskusní fóra a srovnávací internetové portály," uvedl Pavel Riegger z Ernst & Young.

Internetové bankovnictví ve světě:

Celosvětově využívá internetové bankovnictví 47 procent klientů, v EU je to 55 procent.

Srovnávací portály ve spojení se sociální sítí a diskusními fóry používá téměř polovina respondentů z Česka, zatímco celosvětový průměr je 37 procent. Jednoznačně nejmenší vliv mají podle průzkumu při rozhodování reklamy.

Špatná zkušenost rovná se změna banky

Průzkum rovněž ukázal, že Češi jsou citliví na přístup bankovních poboček k nim jako ke klientům. Špatná zkušenost v pobočce je druhým nejčastěji zmiňovaným impulzem ke změně banky, tím prvním je výše poplatků. Celkem 69 procent českých klientů bank by změnilo jejich hlavní banku právě kvůli vysokým poplatkům, evropský průměr činí 53 procent.

ČTĚTE TAKÉ:

Banky vycházejí klientům málo vstříc

Češi jsou rovněž přesvědčeni, že banky neznají dostatečně jejich skutečné potřeby. Pouze 27 procent českých klientů bank a 44 procent klientů celosvětově se podle průzkumu domnívá, že jejich banka přizpůsobuje produkty a služby jejich potřebám.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.