ČOI od dubna do června provedla 753 kontrol zaměřených na sezonní akční ceny a výprodeje a na nedostatky přišla v 285 případech.
"Spotřebitelé nejsou řádně informováni o ceně zlevněných výrobků nebo jim nejsou správně účtovány. To jsou nejzásadnější pochybení, která jsme v rámci slevových akcí odhalily," řekla serveru Lidovky.cz mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.
ČTĚTE TAKÉ: |
Někteří obchodníci nabízející akční ceny a slevy nedodržovali povinnost uvádět složení a návod v češtině. Používali také nekalé obchodní praktiky, kdy spotřebitel dostal neúplné, nepravdivé nebo nepřesné informace a na jejich základě se rozhodoval v rozporu se svými zájmy.
"Například prodejce uvede, že tričko je z bavlny a ve skutečnosti obsahuje viskózu nebo polyester. Kdyby tam byla pravdivá informace, že výrobek není bavlněný, citlivý zákazník by si takové tričko na dovolenou k moři určitě nekoupil," vysvětlila Fléglová.
Sleva jen na oko
Čeští zákazníci si pravidelně stěžují například na to, že obchodníci sice deklarovali zlevněné zboží, ale ve skutečnosti jim slevu neposkytli. Obchodníci prý často přelepí původní cenovku novou tak, aby nebyla vidět. Spotřebitel poté nemá možnost porovnat starou a novou cenu, na což má ale právo. Klamavou praktikou může být i to, že obchodník sice v reklamách uvádí prodej určitého zboží ve slevě, ale nemá je v nabídce.