Lidovky.cz

E-shopy podvádějí zákazníky. Lákají je na nereálně nízké ceny

Ekonomika

  17:16
PRAHA - Nízké ceny v internetových obchodech představují pro zákazníky velké lákadlo, zboží ale za inzerovanou cenu často nelze získat. Vyplývá to z průzkumu časopisu dTest, který prověřoval 30 tuzemských e-shopů.
Nakupování po internetu, ilustrační foto

Nakupování po internetu, ilustrační foto foto: Shutterstock

Poradci časopisu dTest zkoumali jaké poplatky se skrývají za nákupem v internetových obchodech. "Nakupujícího nepřekvapí, že k ceně musí ještě připočítat poštovné, pokud obchod nemá pobočku v jeho blízkosti. Nově ale řada obchodníků zpoplatňuje i osobní odběr, nebo jej vůbec nenabízí," uvedl právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička.

PODÍVEJTE SE:

Za inzerovanou cenu zboží většinou nekoupíte

Výsledky testu prokázaly, že zboží často nelze v řadě případů opravdu za inzerovanou cenu pořídit. Nové poplatky v tichosti zavedly také některé velké e-shopy.

Na internetu dochází k velkému konkurenčnímu boji a snaha vypadat na první pohled levně, je z nabídek patrná. "Někteří obchodníci si ovšem zřejmě nízké marže kompenzují jinak. Mezi poplatky jednotlivých obchodů je velký rozdíl. Osobní vyzvednutí je v řadě z nich stále zdarma, ale najdou se i takové, kde vás návštěva odběrného místa vyjde na 249 Kč. Doručení stejného výrobku domů vycházelo nejlevněji na 79 Kč, nejdráže na 292 Kč," dodal Borovička.

Zákon o ochraně spotřebitele uvádí, že údaje o ceně nesmí vzbuzovat zdání, že cena je nižší. Podle dTestu se zřejmě některé obchody chovají protizákonně, protože zboží nelze žádným způsobem odebrat za cenu, kterou inzerují. Za transparentní lze dle časopisu považovat pouze takovou informaci o ceně, která obsahuje alespoň údaj o nejlevnějším způsobu odběru nebo dopravy.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.