V podobné situaci již uspělo u soudu spotřebitelské sdružení v Německu a v individuálních případech také někteří klienti tuzemských bank. Právníci dTestu proto minulý týden podali na Komerční banku žalobu. "Komerční banka nám oznámila, že výzvu ke zrušení sporného poplatku nemůže akceptovat.
ČTĚTE VÍCE: |
Přesto stále vyjednáváme a nevylučujeme možnost stažení žaloby v případě vstřícného jednání banky a zrušení poplatků" uvedl právní poradce dTestu Miloš Borovička.
Rozsudek by měl dopad na všechny, kdo poplatky platí
Klienti bank se podle něj o problematiku zajímají a mají zájem se k žalobě připojit. "Žalobu podáváme jako sdružení v zájmu všech spotřebitelů, kteří se cítí poškozeni. Nejde o hromadnou žalobu a není tedy možné se k ní individuálně připojit. V případě úspěchu bude mít rozsudek dopad na všechny, kteří sporný poplatek platí," upozornil.
Stejný postup zvolil nyní dTest i vůči České spořitelně. "Spořitelna patří k velkým poskytovatelům hypoték a na naší poradnu se obrátila řada jejích klientů s žádostí o radu či pomoc, naše volba tedy byla logická," dodal Borovička.