Lidovky.cz

Datové schránky byly hodinu nedostupné, hlásily chybu spojení

Ekonomika

  11:01aktualizováno  11:46
PRAHA - Provoz datových schránek se podařilo obnovit po cca hodinovém výpadku. Lidovým novinám to potvrdil mluvčí Telefónicy O2 Hany Farghali. „Zaznamenali jsme významný pokles rychlosti konektivity v našem pražském datovém centru Nagano. V tuto chvíli se chod Nagana podařilo obnovit. Dotčeným zákazníkům se omlouváme,“ sdělil Lidovým novinám mluvčí Telefónicy O2 Hany Farghali.

Datové schránky - logo foto: www.datoveschranky.info

Co bylo příčinou problému, zatím není známo. „V prvé řadě jsme pracovali na tom, aby funkčnost systému byla obnovena, teď budou zahájeny práce na diagnostice chyby,“ dodal Farghali.

ČTĚTE TAKÉ

Česká pošta, která je provozovatelem systému datových schránek, pouze potvrdila, že na základě zjištění jejích techniků je problém na straně Telefónicy O2.  

Nyní se bude zřejmě řešit, zda správce systému, tedy ministerstvo vnitra, přikročí k nějakým sankcím. Původní smlouva totiž obsahuje poměrně striktní podmínky na dostupnost systému. Ta musí být co možná nejlepší, protože v současnosti je státní správa na systému datových schránek do značné míry závislá.

Datové schránky

Datové schránky fungují od roku 2009 a mají zajistit elektronickou komunikaci mezi orgány státní a veřejné správy a soukromým sektorem. Povinně je musejí mít všechny firmy, dobrovolně pak většina podnikajících fyzických osob a zřídit si je mohou i nepodnikatelé. Úřady mají povinnost všechny dokumenty posílat přednostně do datové schránky, pokud ji příjemce má. Systém datových schránek vytvořily primárně společnosti SW 602, Novell a Telefónica O2, která je zároveň provozovatelem systému. Za provoz systému dostává pravidelné platby od České pošty, která pro tyto účely dostává peníze z rozpočtu ministerstva vnitra.

 

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.