Lidovky.cz

Ekonomika

Práce počká. Nákupní špička v e-shopech je ve všední den dopoledne

E-shop (ilustrační foto). foto: Shutterstock

PRAHA - Pro nákupy v internetových obchodech volí Češi nejčastěji dobu mezi desátou a dvanáctou hodinou dopoledne. Tedy čas, kdy by se ve většině případů měli věnovat své práci. Vyplývá to ze studie konzultační společnosti Acomware.
  17:45

Čeští zákazníci nakupují v e-shopech nejvíc v pondělí a nejmíň v sobotu. Nákupní špička je ve všední dny dopoledne.

Velké množství objednávek uskuteční zákazníci ve všední dny ještě těsně po poledni a poté večer mezi devátou a desátou hodinou. Zatímco nákupy uskutečněné v pondělí se na celkových tržbách podílí z osmnácti procent, v sobotu je to jenom osm procent.

PSALI JSME:

Z hlediska zařízení, které zákazníci využívají pro objednání zboží, jasně vévodí počítače. Nákupy prostřednictvím mobilu a tabletu se na tržbách podílejí jen z šesti procent.

„Desktop tvoří e-shopům v průměru více než 93 procent tržeb, následuje tablet a na posledním místě je mobil,“ uvedl ředitel poradenské společnosti Acomware Jan Penkala.

„Hodnota průměrné objednávky je nejmenší v první hodině po půlnoci, v průběhu dne pak téměř nestále roste. Nejvyšší hodnota objednávky je mezi 23 a 24 hodinou,“ uvádí studie.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.