Zdražení postihlo zhruba stejnou mírou všechny cenové kategorie. Stovku přitom dosud platili ku řáci jen výjimečně. Podle ak tuálního cenového věstníku, který vychází z nové spotřební daně, už ale této částky dosahují nebo ji převyšují krabičky s 20 cigaretami značek, jako je Kent, Dunhill, Davidoff nebo Benson & Hedges– Gold. A stejně drahých značek, kde krabička má víc než 20 cigaret nebo obsahuje „dlouhé“ cigarety, je víc.
Některé z typů nejprodávanější značky Marlboro stojí těsně pod sto korun. A kdysi „lidové“ petry jsou dnes na republikovém průměru. Přitom ještě v roce 2001 stála krabička této značky 40 korun.
„I přes vysoké zdražení se paradoxně zastavil přechod spotřebitelů k lacinějším značkám. Trh se do určité míry stabilizoval,“ komentuje situaci Kamil Provazník, jednatel trojky na tuzemském tabákovém trhu, společnosti Imperial Tobacco.