Hořovické nádraží lidem neumožňuje pohodlné čekání, nástupní ostrůvky jsou bez přístřešků, což cestující nepříznivě pociťují zejména za deště nebo silného větru. Zastupitelé proto nechali zpracovat projekt na rekonstrukci nádraží a požádali o dotaci z EU 62 milionů korun. Zbytek nákladů mělo uhradit město.
"My jsme do puntíku splnili všechny předepsané podmínky. Mám doklad o tom, že projekt byl doporučen k financování," uvedl Čížek. Krajští úředníci se však nakonec rozhodli žádost přehodnotit. V novém posuzování město neobstálo, získalo 59 z 60 bodů potřebných pro udělení dotace. V předchozím bodovém hodnocení byl přitom projekt podle Čížka úspěšný.
"Po přehodnocení na základě závěrů z odborných posudků nedosáhla tato žádost minimální šedesátiprocentní bodové úrovně potřebné pro přiznání dotace," potvrdil Berounskému deníku náměstek ředitele Úřadu regionální rady Krajského úřadu Středočeského kraje Václav Chytil s tím, že po odstranění nedostatků uvedených v závěrech posudků se mohou Hořovičtí ucházet o dotaci v dalším období. Nedostatky projektu však zástupci kraje blíže neupřesnili.
Město už investovalo miliony, teď o ně nejspíš přijde
Čížek rozhodnutí označil za skandální a uvedl, že město se s takovým závěrem nespokojí. "Je to na velmi ostrou stížnost do Bruselu," prohlásil.
S tím, jak kraj za vedení nynějšího hejtmana Davida Ratha (ČSSD) rozděluje evropské dotace, nesouhlasí mnozí zástupci středočeských obcí a měst. Starosta Panenských Břežan Libor Holík (nezávislý) avizoval, že podá na Ratha žalobu do Bruselu. Měla by být připravena do konce léta.
Čížek uvedl, že město do projektu investovalo již tři miliony korun. Má připravenu kompletní projektovou dokumentaci včetně subdodávek na přeložky sítí, vydané územní rozhodnutí i stavební povolení. Bez peněz z EU se ale do rekonstrukce nepustí. "Deset milionů na to nestačí, tím rozhodnutím je projekt smeten pod stůl, protože ho nelze zrealizovat v žádné jiné podobě," uzavřel starosta.