Podle odhadů bude stavba stát více než 228 miliard rublů, což je v zhruba 81 miliard korun. Most by měl stát do konce roku 2018. Experti nicméně už nyní předpokládají, že se stavba nejspíše protáhne a prodraží.
Rusko nemá přímé spojení s Krymem a plavbu trajektů mezi ruskou pevninou a poloostrovem často narušují bouře, řádící v průlivu.
PSALI JSME: |
Rotenberg přišel o část svého jmění kvůli zařazení na „černou listinu“ v rámci západních sankcí proti Rusku, které mají Moskvu přimět ke změně politiky vůči Ukrajině. Spekuluje se, že stavba má podnikateli tyto škody kompenzovat.
V mládí býval Putinovým partnerem v judu, tvrdí však, že za úspěchy v podnikání nevděčí této známosti.
„Je to každopádně obtížný projekt, a to i čistě technologicky, ale tím je i zajímavý. Při tom všem je to pro mne dobrý příběh. Jsem rád, že vláda rozhodla kladně,“ řekl Rotenberg listu Kommersant.
Ujistil, že mu nejde o tom, aby na stavbě vydělal, ale chápe ji jako svůj „příspěvek k rozvoji země“. Nicméně dodal, že most nebude financovat, to si plně vezme na starost státní rozpočet. Jako o dodavatelích jedná prý s tureckými a jihokorejskými firmami.
Rusko anektovalo Krym loni v březnu po referendu, které se odehrávalo pod zbraněmi ruských vojáků. Západ vzápětí uvalil na Rusko sankce. Moskva argumentuje, že jednala v souladu s vůlí většiny obyvatel a napravila přehmat sovětského vedení, které v 50. letech administrativně přiřklo poloostrov Ukrajině.