24. června 2009 17:17 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

To není letiště. Hlavní nádraží
otevřelo nové odbavovací centrum

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 54Diskuse
nové odbavovací centrum na Hlavním nádraží v Praze | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy nové odbavovací centrum na Hlavním nádraží v Praze | foto: ČTK
PRAHA Jako na letišti si mají podle šéfa Českých drah připadat cestující, kteří si půjdou koupit jízdenku na Hlavní nádraží v Praze. Z nového odbavovacího centra například zmizely skleněné přepážky, pokladní ale protestují.

Centrum se bude otevírat postupně, zpočátku bude fungovat jen přednostní odbavení a prodej mezinárodních jízdenek a místenek. Veškeré služby včetně prodeje vnitrostátních jízdenek se sem přesunou až po svátcích 8. července. Zároveň se uzavřou staré pokladny ve spodní hale.

Největší změna zřejmě spočívá v odstranění skleněných přepážek mezi obsluhou a klientem, ve starých pokladnách cestující téměř neviděl, kdo mu podává jízdenku. Dráhy k této změně přikročily navzdory protestům pokladních.


Generální ředitel drah Petr Žaluda zrekonstruované prostory bývalé úschovny zavazadel přirovnal k letišti. "Věřím, že pražské nádraží se stane jedním z nejhezčích železničních stánků v Evropě," uvedl.

Otevřením nových pokladen se uzavřela druhá fáze rekonstrukce "hlaváku". Nádraží je nyní rozděleno na dvě zcela odlišné poloviny.

Pravá je silně osvětlená a plná moderních obchodů, restaurací, eskalátorů a informačních tabulí, nalevo panuje příšeří, blikání herních automatů a povalující se bezdomovci.

Investorem rekonstrukce je italská firma Grandi Stazioni, která zde celkem hodlá investovat téměř miliardu korun. Na oplátku dostane budovy Hlavního nádraží od Českých drah do třicetiletého pronájmu a bude komerčně využívat veškeré plochy. Rekonstrukce začala koncem roku 2006 a ještě minimálně tři roky potrvá.

Pražské Hlavní nádraží je největším nádražím v České republice, denně odbaví až 100.000 cestujících a vytváří asi deset procent tržeb ČD z osobní dopravy. Správa železniční dopravní cesty na nádraží loni zrekonstruovala první čtyři nástupiště, přístupové tunely k peronům a kolejiště, celkem za 1,6 miliardy korun. Na samotné budově se poslední velká úprava uskutečnila v roce 1979, kdy byla dokončena nová hala směrem do Vrchlického sadů.

Lidovky.cz
  • 54Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz