Obtížné zařazení
Volvo V50 je nejmenší kombi své značky. Jedná se o vůz, který svým charakterem stojí mezi nižší střední a střední třídou. Díky tomu, že využívá vyspělý podvozek Fordu Focus, má velikostí přece jen blíže menšímu z uvedených segmentů. Na druhou stranu může ale nabídkou motorů a materiály použitými uvnitř směle konkurovat i mnohem větším vozům. Volvo V50 ukazuje, že velikost není vše.
Když se podíváte do interiéru kombi V50, uvědomíte si, že je na něm znát dlouhá tradice, kterou Volvo s tímto typem vozů má. Důraz na praktičnost je vidět v mnoha detailech. Jedním z nich je třeba možnost rozdělit zavazadlový prostor výklopnou částí podlahy, která pomůže udržet například menší nákup na jednom místě.
Vtipným doplňkem je pevná mříž oddělující jak prostor pro náklad a pro posádku, tak samotný prostor pro náklad. Příkladů v tomto směru bychom našli ještě více, a to nejen na testovaném voze, ale především při pohledu do bohatého seznamu příplatkových položek.
Příjemný pobyt
Když sedíte na velmi pohodlných sedadlech Volva V50, uvědomíte si, že působí velmi robustně. Tento pocit v člověku vyvolají jak poměrně široké sloupky střechy, tak třeba i tlusté výplně dveří, na které si při dlouhých cestách pohodlně položíte ruku.
Samotná přístrojová deska je působivá a nechává vzpomenout na typický severský design. Zatímco přístroje jsou ukázkou snadné čitelnosti a přehlednosti, efektně pojatý úzký středový panel, za nímž je ne úplně snadno přístupný prostor pro odložení nejrůznějších drobností, má jednotlivá tlačítka nejen malá, ale také namačkaná těsně vedle sebe. Díky tomu bylo potřeba na ovládání některých funkcí vynaložit více soustředění, než by bylo příjemné.
Kultura projevu
V úvodu zmiňovaný zážehový pětiválec byl během testu velmi příjemným společníkem. Více než tisícovka najetých kilometrů ukázala, že motor tvořil s celým vozem velmi povedený pár.
Automobil jako celek působil velmi kultivovaným dojmem. Ani náznakem svého řidiče neprovokoval k rychlé jízdě. Zatímco motor si liboval v nízkých a středních otáčkách, při nichž se projevoval akusticky jen minimálně, automobil jako celek upřednostňoval jízdu přímým směrem a vyznačoval se značnou jistotou držení stopy.
Rychlý průjezd zatáčkou sice Volvo V50 díky vyspělému podvozku s víceprvkovou zadní nápravou zvládne bravurně a s pocitem naprosté stability, nicméně je znát, že tento automobil byl navržen pro poklidnější cestování.
Volvo V50 2,4i |
Koncepce: pětimístné kombi s motorem umístěným vpředu a pohonem předních kol, rozměry 4522x1770x1457 mm, rozvor 2640 mm, provozní hmotnost 1558 kg, zavazadlový prostor 417 l |
Volvo V50 2,4i ukázalo, že při dané velikosti nabízí nečekaně komfortní, a v daném segmentu možno říci až luxusní atmosféru. Vnitřní prostor je vzhledem k délce vozu spíše průměrný, nicméně praktičnost vozu je díky řadě vtipných nápadů vyšší, než je obvyklé.
Za všechny tyto vlastnosti si ale Volvo nechá náležitě zaplatit. Ceny modelu V50 jsou totiž srovnatelné s mnohem většími vozy. Na druhou stranu cena zážehového motoru 2,4i je o 70 tisíc nižší než u podobně dynamického turbodieselu, o kterém již byla řeč.
KONKURENCE Mercedes-Benz B200 Turbo má sice blíže vozům MPV, nicméně kvalitou použitých materiálů a svými vlastnostmi může být považován za konkurenta pro Volvo V50. S přeplňovaným motorem to platí také pro dynamický projev. Saab 9-3 SportWagon 2,0T působí sportovněji, v otázkách jízdních vlastností je ale příjemnější Volvo V50. Přeplňovaný motor má větší točivý moment, ovšem chybí mu lineární nárůst výkonu atmosféricky plněné jednotky. Volkswagen Golf Variant 2,0 TFSI má podobnou velikost, ovšem větší zavazadlový prostor. Jízdní vlastnosti Golfu jsou na velmi vysoké úrovni a turbomotor působí silnějším dojmem. Volvo má útulnější interiér a hodnotněji působící materiály. |