12. června 2014 17:23 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Trasa metra D: z Pankráce by se
mohla stát přestupní stanice

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Metro (ilustrační) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Metro (ilustrační) | foto: MAFRA: Tomáš Krist
¨PRAHA Na nové trase pražského metra D by měla vzniknout přestupní stanice na Pankráci. Vozy by tak na trasu D vyjížděly ze své vlastní stanice, nikoliv pouze odbočovaly ze současné trasy C. Tuto variantu vybralo představenstvo dopravního podniku (DPP) a doporučilo ji ke schválení městu. Řekl to generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

Náklady na vybudování trasy s přestupní stanicí jsou odhadovány na téměř 30 miliard korun, trasa s odbočkou by vyšla na zhruba 25 miliard. O tom, která varianta bude nakonec zvolena, rozhodne hlavní město. Rozhodnutí představenstva DPP nyní projedná dozorčí rada DPP a následně radní hlavního města. Aby však Praha získala na stavbu dotace z Evropské unie, musí podle Ďuriše město rozhodnout v řádu několika měsíců.

DPP nechce dražší jízdné

Pražský dopravní podnik (DPP) nebude letos po hlavním městě žádat zvýšení jízdného v městské hromadné dopravě. V rozhovoru to řekl generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš. Dopravní podnik loni hospodařil se ztrátou 360 milionů korun. Letos se ekonomická situace podniku zlepšila, na konci roku by podle ředitele mohl skončit v černých číslech. Zdražení proto podle něj zatím není nutné. Konečné rozhodnutí ohledně jízdného je vždy na vedení města.

Podle Ďuriše se představenstvo pro variantu s přestupní stanicí rozhodlo z několika důvodů. Jedním by bylo nepohodlí pro cestující v případě pouhé odbočky, kdy by z Pankráce mířily vždy dvě po sobě jedoucí soupravy po trase C na Háje, a až třetí souprava v řadě by jela po déčku do Písnice. Tím by se ale prodloužily na trase C intervaly. "Na trase D by zároveň nemohl být interval pod šest minut," řekl Ďuriš.

Navíc by to podle něho ani nevyřešilo problém přestupování. Část cestujících by na Pankráci totiž musela přestupovat, stejně jako v případě výstavby přestupní stanice, pouze by nemuseli jezdit po eskalátorech "o patro" níž či výše.

ČTĚTE TAKÉ:

Dalším důvodem je pak případné zamýšlené prodloužení trasy D z Pankráce směrem na náměstí Míru. "V tu chvíli by se musela stejně vybudovat přestupní stanice," uvedl ředitel.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.

Lidovky.cz, ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz