Zatímco v říjnu zájem o nová osobní auta v zemi pod Tatrami spadl meziročně o šestinu, v listopadu se tempo poklesu zvolnilo na necelých šest procent. "Nepomohly ani ´dotace´ výrobců v podobě zaplacení zvýšených registračních poplatků," uvedl svaz k postupu automobilek, které zájemcům o nové auto slíbili takzvanou registrační daň proplatit.
Prudké zvýšení registračního poplatku
Zatímco do konce září registrační poplatek představoval pro všechny osobní vozy 33 eur (zhruba 830 korun), nyní majitelé aut s výkonem motoru nad 80 kilowattů zaplatí 167 až 2997 eur. Z vyšších poplatků plánuje stát vybrat ročně více než 29 milionů eur. V kategorii vozů zatížených registrační daní prodej v listopadu spadl ve srovnání s minulým rokem o 12,7 procenta, v říjnu to byl pokles o třetinu.
Za prvních 11 měsíců letošního roku počet registrací nových osobních aut na Slovensku stoupl meziročně o 4,2 procenta na 64 194 vozů. Před zavedením registrační daně zájem o koupi vozů v zemi na rozdíl od vývoje v jiných zemích Evropské unie ještě stoupal. Jedničku na slovenském trhu s osobními vozy si udržuje česká Škoda Auto. Každý pátý nový osobní automobil prodaný na Slovensku je z mladoboleslavské automobilky.
Vyšší registrační poplatky se platí při první registraci vozu na Slovensku. Kromě nových automobilů se vztahují také na ojeté automobily dovezené z ciziny.