„Proč ji prostě jen nedělají menší?“ ptají se někteří příznivci této značky. „To je snad to nejhloupější obchodní rozhodnutí, jaké kdy padlo. Styďte se,“ napsal jeden ze zákazníků na sociální síti. Výrobcem Toblerone je společnost Mondelez International.
Jiní ale výrobce brání a oceňují, že se ke změně na rozdíl od jiných veřejně přiznal na facebookovém profilu produktu. Společnost Mondelez uvedla, že nechtěla oblíbenou tyčinku zdražit, aby zůstala pro zákazníky dostupná. S tím ale všichni nesouhlasí. „Není to tak, že všichni konzumují Toblerone každý den. V podstatě můžete cenu zdvojnásobit a lidi to pořád budou kupovat,“ napsal další z uživatelů sociálních médií, který své jméno uvedl jako Nicholas Barker.
What the fudge? Chocolate lovers are feeling cheated over #Toblerone's same price, less chocolate makeover https://t.co/h8fIzZpwiT pic.twitter.com/vMmn35hGMd
— New York Daily News (@NYDailyNews) 8. listopadu 2016
Libra se od červnového referenda o vystoupení Británie z EU propadla vůči dolaru asi o 18 procent. Analytici v této souvislosti růst cen v Británii očekávají, před nedávnem už zdražování avizovala společnost Unilever, která se tak dostala do sporu s řetězcem Tesco. Vzrostly navíc i ceny surovin: cukr už je letos dražší o 45 procent, začala se zvyšovat cena mléka a relativně vysoké zůstávají i ceny kakaa, poznamenala agentura Reuters.