Deník New York Times ve spolupráci s šéfem analytické společnosti Desmos Danem Meyerem sepsali výčet rad, díky kterým můžou lidé ušetřit drahocený čas, ať jsou ve frontě v supermarketu, bance nebo kdekoliv jinde.
1) Stoupněte si za člověka s plným košíkem
Může se to zdát jako nesmysl, ale data ukazují opak, říká Meyer.
Každý potřebuje určitý čas k pozdravu, zaplacení, rozloučení a uložení věcí do tašky. Meyerův tým spočítal, že jeden člověk stráví celým procesem v průměru 41 sekund. Na jednu položku v nákupu připadají tři sekundy.
2) Postavte se vlevo pro rychlejší obsluhu
Většina z nás je pravoruká, proto má tendenci držet se vpravo. Postavení u pokladen na druhé straně proto může přinést výhodu.
3) Hledejte ženské prodavačky
Může se to zdát na první pohled sexistické, ale ženy bývají podle výzkumu při práci efektivnější. Proto, pokud je u pokladen výběr, by měli zákazníci raději volit právě je.
4) Dívejte se ostatním do košíku
Není to jen počet lidí před vámi, ale i jejich věk a druh zboží, co ovlivňuje rychlost obsluhy. Starší lidé mohou být pomalejší díky zdravotním problémům nebo špatnému porozumění při placení kartou.
Zvažte i různorodost nákupu. Šest stejných lahví sody je odbaveno rychleji, než například zelenina, která se v některých obchodech často váží na pokladně.