6. února 2017 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Auto

V Anglii otestovali Škodu Favorit. ‚Proč všechna auta nejsou tak dobrá?‘

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 44Diskuse
Škoda Favorit. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Škoda Favorit. | foto: Reprofoto
PRAHA Už více než dvacet let se Škoda Favorit nevyrábí. Redaktor britského listu The Daily Telegraph u příležitosti loňského 25. výročí přechodu Škody pod křídla koncernu Volkswagen toto už téměř historické auto otestoval. Favorit - první moderní škodovka s motorem vpředu - v něm při prosincové jízdě vzbudil velké sympatie.

To ostatně dokázal i v titulku své reportáže, v němž stojí: „Proč všechna auta nemůžou být tak dobrá jako tohle?“

Ed Wiseman měl štěstí a pro své malé dobrodružství našel dokonale zachovalý model. V tom se vydal do Mladé Boleslavi, rodného města této škodovky, která se začala vyrábět v roce 1988. V té době ještě Wiseman neměl řidičák.

Hned na začátku ho potrápila absence elektrické zásuvky, ale do hodiny začal myslet na něco jiného: jak se mu jede pohodlně. Pružnost sedadel mu připadala dokonce lepší než u automobilu v hodnotě 120 tisíc liber, ve kterém cestoval týden předtím. Samotnou cestu popsal jako překvapivě příjemnou. Vozidlo podle něj na cestě klouzalo hladce a podřazovat musel jen při předjíždění do kopce.

Škoda Favorit
Škoda Favorit

Samozřejmě se našly i nedostatky. Kromě chybějících zásuvek či klimatizace byly zejména bezpečnostní. Téměř všichni ostatní řidiči byli rychlejší, auto neumělo regulovat prokluz kol a nemělo logicky ani airbagy.

Při případné nehodě by tak autorovi nezbylo nic jiného, než spoléhat na nové pneumatiky a brzdy - případně vlastní duchapřítomnost.

„Přesto všechno se mi jede pohodlněji než ve většině moderních aut, která jsem vzal na delší cestu Evropou,“ píše Wiseman ve své reportáži.

Za zvuků starých audiokazet za dvě libry, hrajících například písně Paula Simona, si užil ergonomii designu s praktickou a funkční přístrojovou deskou a snadným ovládáním. Nakonec, s větrem v zádech, se mu podařilo i dosáhnout nejvyšší slibované rychlosti - 150 kilometrů za hodinu.

ŠKODA FAVORIT

  • Je to osobní auto nižší střední třídy a vyrábělo se mezi lety 1988 a 1995.
  • Favorit byl pro český autoprůmysl velkým krokem vpřed a dodnes je považován za symbol své doby - i díky reklamě, která představovala jeho inovace, a později se objevila i v satirickém pořadu Česká soda.
  • Škoda Auto je největší český výrobce automobilů, sídlí v Mladé Boleslavi a je součástí koncernu Volkswagen.
proPavlína Procházková
  • 44Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na Lidovky.cz