3. července 2009 10:28 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

V Česku je 37 procent blondýn,
pečovat o vlasy je pro ně těžší

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 5Diskuse
Dagmar Plevačková, manažerka ve firmě Schwarzkopf  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dagmar Plevačková, manažerka ve firmě Schwarzkopf | foto:  František Vlček, Lidové noviny
PRAHA „Mojí povinností je být nejvyšším výstavním štítem,“ prohlašuje světlovlasá Dagmar Plevačková, nejvýše postavená žena značky Schwarzkopf professional v ČR. Podle ní je v Česku jen 37 procent blondýn, které včak tvoří přes 60 procent byznysu, protože pečovat o blond vlasy a obarvit je je mnohem náročnější než u tmavých vlasů.

LN Proč jste si vybrala právě Schwarzkopf?
Moje babička byla kadeřnice, a když jsem ještě nechodila do školy, tak mě brala s sebou do salonu, kde jsem se na ni dívala, jak pracuje. Vždycky pracovala se Schwarzkopfem a nedala na něj dopustit. Já jsem proto vyrůstala s vůní těch vlasů. Chtěla jsem být kadeřnicí, babička mi ale řekla, že mám jít studovat. Vystudovala jsem v Německu ekonomiku a začala jsem dělat ve stavební branži, protože děda byl stavební inženýr. Když mě oslovila firma Henkel s tím, jestli bych nechtěla být hlavou Schwarzkopf Professional, tak jsem nemohla odmítnout. Ne s takovou babičkou.

Můj pracovní den

Vstávám v půl sedmé, u kávy přečtu včerejší noviny a běžím do kanceláře. Mám dva typické dny: kancelářský a v poli. Manažer musí mít spojení s byznysem, aby měl cit pro správné rozhodnutí. Proto se snažím být venku, v poli. V kanceláři mívám mítinky s kolegy. Dopoledne se snažím vyřešit to nejdůležitější, ve dvanáct jdu pěšky na oběd. Je to pro mě velmi důležité, abych měla odstup. Až kolem půl čtvrté začnu mít čas na strategické plány.

Curriculum Vitae
Dagmar Plevačková (* 1971) vystudovala ekonomiku na univerzitě v Bonnu a později marketing a mezinárodní vztahy v Kolíně nad Rýnem.

LN Původně jste pracovala pro firmu Grohe, ta podnikala s koupelnami. Jak se vám podařilo přestoupit do vlasového byznysu?
Byznys je to podobný. U Schwarzkopf Professional nejde o rychloobrátkové zboží, klasický maloobchodní podnik. Je to pořád B2B, zákazníkem je kadeřník nebo velkoobchod, naším klientem tedy není konečný uživatel. I když se kolem něj všechno točí.

LN Vaší prací je koordinovat obchodní zástupce?
Jsem ještě o trochu výš. Pracuji na tom, aby byla firma úspěšná na českém trhu.

LN V praxi to znamená, že určujete trendy, kdy představit nový produkt?
Neurčuji trendy. Na to jsem malé číslo. Ty určují lidé jako Karl Lagerfeld a jiní. Mým úkolem je skloubit specifika českého trhu a naši mezinárodní strategii.

LN Přišli jste s novinkou BLOND ME. Co je na ní revolučního? Je to kompletní servis péče o blonďaté vlasy, která na sebe navazuje a doplňuje se. Zjistili jsme, že v Evropě je průměrně 30 procent blondýn, v České republice dokonce 37 procent. A těch 37 procent dělá přes 60 procent byznysu, protože pečovat o blond vlasy a obarvit je je mnohem náročnější než u tmavých vlasů.

LN Když jste novinku představovala, dokonce jste na svých vlasech nechala demonstrovat, jak funguje...
Ano. Já si myslím, ze je strašně důležité stát si za tím, co prodáváte. Úspěchem dobrého prodejce je, že to z vás je každým coulem cítit. Takže jsem to vyzkoušela, a i kdybych pro firmu nepracovala, tak nebudu používat nic jiného. Dvacet let si barvím vlasy a bojovala jsem s tím, že je mám jemné. Teď mám něco, co mi je udržuje přirozené, a přitom je barví. To je pro mě strašně důležité. Pro mě proto bylo důležité jít na to pódium a ukázat, že výrobku opravdu věřím.

LN Nakolik je pro Schwarzkopf Professional důležitá image, že se country manažer účastní akce a je součástí show?
Nezbytně. Když chcete, aby značka měla důvěryhodnost a zákazník ji pochopil a začal jí žít, tak jí nejdříve musíte žít sám. A speciálně v naší branži. My prodáváme lidem krásu a trendy a vidíme se jako největší inovátoři. A protože jsem hlava této značky, je mojí povinností být - a já jsem - tím nejvyšším výstavním štítem. Na mně musí být vidět, že naše výrobky a filozofie jsou pravda. Pro tmavé vlasy máme zase jinou marketingovou manažerku.

LN Schwarzkopf slaví 111 let. Existuje nějaký produkt, který máte od začátku?
Šampon. Ten poprvé objevil Hans Schwarzkopf. Bylo to před více než sto lety.

  • 5Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.