19. ledna 2012 20:01 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

V Česku měl loni zpoždění
každý třináctý vlak

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Průvodčí vyhlíží z vagonu na pardubickém hlavním nádraží. V okolí Pardubic kvůli hustému sněžení zamrzaly 9. ledna výhybky a vlaky nabíraly až dvouhodinová zpoždění | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Průvodčí vyhlíží z vagonu na pardubickém hlavním nádraží. V okolí Pardubic kvůli hustému sněžení zamrzaly 9. ledna výhybky a vlaky nabíraly až dvouhodinová zpoždění | foto: ČTK
PRAHA Zhruba každý 13. vlak, který loni vypravily České dráhy, měl zpoždění. Předloni to byl každý jedenáctý. Za třetinu všech zpoždění na železnici mohly nenadálé události, například nehody či kalamity.

Nejméně spolehlivé spoje byly vnitrostátní i mezinárodní rychlíky, z nichž zhruba každý pátý nedodržel jízdní řád. Informoval o tom mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský.

ČTĚTE TAKÉ:

U rychlíků a dálkových vlaků kategorií EuroCity, InterCity, Expres mělo loni v závislosti na typu soupravy zpoždění 13,3 až 22,4 procenta vlaků. Ve srovnání s předchozím rokem 2010 se přitom jejich přesnost o tři až pět procent zlepšila. Přesto přibližně každý pátý až osmý spoj přijel či odjel později.

U vnitrostátních osobních a spěšných vlaků měl zpoždění přibližně každý 14. spoj. V roce 2010 to byl každý jedenáctý. Nejlépe si vedla Pendolina, u nichž nabral časový "skluz" cca každý 22. vlak, ještě předloni to byl každý 13. Za zpožděný vlak se přitom ve všech případech považovaly soupravy, která se proti jízdnímu řádu opozdí o více než pět minut.

"Tradičně nejčastější příčinou zdržení vlaků jsou takzvané zásahy vyšší moci, kam spadají například nehody na železničních přejezdech, usmrcení osob v kolejišti nebo mimořádné povětrnostní vlivy, jako jsou povodně a větrné smrště," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Tyto vlivy podle dopravce mohou zhruba za třetinu všech zpoždění na železnici. Druhou nejčastější příčinou je prý čekání na přípoj. Naopak poruchy kolejových vozidel mají na zpoždění vliv relativně malý, způsobí zhruba 4,5 procenta všech případů nedodržení jízdního řádu.

České dráhy podle letošního jízdního řádu denně vypraví přes 7000 spojů. Od loňského prosince společnost přistoupila na evropský systém odškodnění cestujících za závažná zpoždění. Pasažéři tak nově mohou po hodinovém čekání na spoj požadovat po dopravci vrácení peněz.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz