16. listopadu 2016 17:20 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

V Praze zakotvil jedinečný kolesový remorkér Beskydy

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 9Diskuse
V Praze zakotvil jedinečný kolesový remorkér Beskydy | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy V Praze zakotvil jedinečný kolesový remorkér Beskydy | foto: Yan Renelt, MAFRA
PRAHA Kolesový remorkér Beskydy, poslední funkční loď svého druhu, poprvé v tomto století zakotvil v Praze. Ve středu dopoledne připlul k Čechovu mostu a ve čtvrtek si ho budou moci zájemci prohlédnout na Vltavě před budovou ministerstva dopravy při dnu otevřených dveří. Médiím to sdělil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Technický skvost, který už 60 let vyprošťuje lodě uvázlé na Labi, se letos stal kulturní památkou, ale má nadále sloužit na vodě.
Ve středu dopoledne připlul k Čechovu mostu a ve čtvrtek si ho budou moci zájemci prohlédnout na Vltavě před budovou ministerstva dopravy při dnu otevřených dveří.
Detail kormidla.

Kolesový motorový remorkér Beskydy původní české konstrukce byl vyroben v roce 1956. Nepohání ho lodní šroub, ale zadní koleso, pozůstatek technologie starých parníků. Je dlouhý 57 metrů a široký 9,4 metru. Mnohokrát pomohl s vyprošťováním lodí, poslední velký zásah si připsal na jaře, kdy zpod mostu v Drážďanech vytáhl loď EVD. Osvědčil se i při povodních v letech 2002 a 2013.

Český stát převzal remorkér minulý týden v Lovosicích na Litoměřicku od soukromého vlastníka. Za plavidlo zaplatilo státní Ředitelství vodních cest (ŘVC) firmě EVD 9,5 milionu korun bez DPH. „Náklady na údržbu a další investice jsou značné na to, aby to financoval soukromník, proto jsme se rozhodli jedinečné plavidlo koupit,“ řekl tehdy ČTK ředitel ŘVC Lubomír Fojtů.

Remorkér Beskydy dokáže vyprošťovat uvízlé lodě nebo je vléct. Výhodou remorkéru je nízký ponor, na cestu se tak může vydat i při velmi nízkém stavu vody. Stát chce plavidlo doplnit o moderní radar, aby mohl stroj vyjíždět i během mlhy a špatného počasí. Přibude také zařízení pro snazší průjezd oblouky. Náklady odhaduje ŘVC na deset milionů. Roční náklady na provoz remorkéru činí zhruba čtyři miliony korun. Plavidlo bude sloužit na celé labsko-vltavské cestě. Kotvit bude nadále trvale v Děčíně.

ČTK
  • 9Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na Lidovky.cz