16. září 2010 14:54 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Válka řetězců: Albert a Kaufland
se trumfují a utahují si ze sebe

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Reklamní komando Albertu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Reklamní komando Albertu. | foto: Reprofoto
PRAHA Konkurenční souboj mezi obchodními řetězci Albert a Kaufland tento týden výrazně nabral na obrátkách a obě společnosti se v novinových inzerátech trumfují ve snižování cen vybraného zboží a vzájemně si ze sebe utahují, což v Česku dosud nebylo obvyklé.

Cenová válka vypukla poté, co prodejny Albert na začátku září zahájily masivní reklamní kampaň založenou na monitoringu cen v konkurenčních prodejnách, podle kterého jsou pak upravovány ceny zboží v supermarketech a hypermarketech Albert.

Spirála snižování cen a vzájemného pošťuchování se roztočila minulý týden, kdy Kaufland zveřejnil celostránkové inzeráty, ve kterých srovnává ceny zhruba sedmi desítek druhů výrobků s prodejnami Albert a tvrdí, že nákup tohoto zboží v jeho hypermarketech vyjde o 11,5 procenta levněji.

Kaufland v inzerátech použil i postavu červeného agenta, který v reklamě Aholdu monitoruje ceny konkurence. V inzerátech Kauflandu se ovšem agent podivuje nad tím, jak je Kaufland levný.

Obchodní řetězec Albert si to nenechal líbit a na začátku tohoto týdne v novinových inzerátech oznámil, že ceny srovnávaného zboží dorovnal na úroveň Kauflandu. "Děkujeme konkurenci za další cenné informace! Zveřejnění cenového srovnání nám šetří čas. A o to dříve si vy přijdete na srovnatelné ceny u nás," stojí v úterním inzerátu prodejen Albert.

V zápalu pře ceny padají
Kaufland ovšem cenový souboj nevzdal a dnes v novinových inzerátech oznámil, že ceny zboží snížil o dalších 8,3 procenta. "Páni, to je neuvěřitelné! Ty ceny jsou ještě nižší," podivuje se v inzerátu společnosti Kaufland červený agent, který v reklamě sítě prodejen Albert monitoruje ceny konkurence.

Mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Lukáš Hora dnes ČTK řekl, že společnost opět sníží ceny na úroveň, kterou v posledních srovnávacích inzerátech avizoval Kaufland. "Naši cenoví agenti zjistili dnes ráno další vlnu nižších cen u konkurenčních prodejců. Jak jsme slíbili našim zákazníkům, ceny v prodejnách Albert upravíme na stejnou úroveň. Ve sledování cen a jejich úpravách budeme pokračovat i nadále," uvedl.

Srovnávací reklamy se řetězce nebojí
Srovnání cen s konkurencí zákon povoluje, ovšem nesmí být zavádějící a matoucí. Srovnávací reklama byla v Česku kvůli přísným pravidlům dosud používána jen sporadicky a obchodní řetězce se v inzerátech většinou spokojily s tvrzením, že jejich ceny jsou nejnižší v okruhu několika kilometrů či v daném městě. Kvůli hospodářské krizi, která přiměla Čechy k úsporám, ovšem obchodníci v reklamních aktivitách přitvrdili a srovnávat ceny s konkurencí se nebojí.

Albert vs. Kaufland

Společnost Ahold v Česku provozuje zhruba 280 supermarketů a hypermarketů Albert, na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků firmě připadlo s odhadovanými tržbami 43 miliard korun čtvrté místo. První byla v tomto pořadí společnost Schwarz ČR, která provozuje obchody Kaufland a Lidl, s tržbami 59 miliard Kč. Kaufland v ČR provozuje 94 hypermarketů.


ČTK, Lidovky.cz
  • 1Diskuse


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Kočárek, který vydrží všechno
Kočárek, který vydrží všechno

Kupujte na jisto a přečtěte si hodnocení žen na eMimino.cz